PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Seyahat EdebiyatıELL 66223 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Seyahat yazısı ve tarihi hakkında iyi bir bilgi edinimi
2. 2. Seyahat yazımında edebi ve edebi olmayan eğilimleri tartışma
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders keşif gezileri, dini yolculukları, ve iş seyahatlerinde yazılmış olan mektuplar, anlaşmalar, ve günlükler gibi tarihi eserlerin yanı sıra kurgusal olmayan güncel düzyazı örnekleri ile seyahat edebiyatına bir giriş niteliğindedir. İncelenecek eserler arasında gazete ve dergi makaleleri, kurmaca olmayan kitaplar, edebi deneme yazıları, yazışmalar ve seyahat konulu internet günlükleri bulunabilir. Çevre, sağlık, yemek, özgünlük ve güvenilirlik, şarkiyatçılık, kültürel eleştiri, gezgin bakış açısı ve hayal ürünü seyahatler gibi konular kapsamında tartışmalar yapılabilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş
2Kuramsal metinlerin tartışılması
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Seçilen seyahat metinlerinin analizi ve tartışılması
5Seçilen seyahat metinlerinin analizi ve tartışılması
6Seçilen seyahat metinlerinin analizi ve tartışılması
7Seçilen seyahat metinlerinin analizi ve tartışılması
8Vize
9Kuramsal metinlerin tartışılması
10Seçilen seyahat metinlerinin analizi ve tartışılması
11Seçilen seyahat metinlerinin analizi ve tartışılması
12Seçilen seyahat metinlerinin analizi ve tartışılması
13Seçilen seyahat metinlerinin analizi ve tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır.
 
Diğer Kaynaklar:
Jennifer Speake (editor) Literature of Travel and Exploration: An Encyclopedia Peter Hulme The Cambridge Companion to Travel Writing
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze ders anlatımı, sunular Öğrencilerin derslerin yüzde 70’ine katılması beklenir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Proje1%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)145,0070,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)17,007,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)102,0020,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)118,0018,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)23,006,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)125,0025,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. 3
2Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. 2
3Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır.2
4Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır.2
5Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir.4
6Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.4
7Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır.4