Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dikkat Psikolojisi | PSY 427 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, klasik ve çağdaş dikkat ve bilişsel kontrol teorilerini tanımlayabilecektir. |
2. Dikkat ve bilişsel kontrol arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir. |
3. Öğrenciler, dikkat ve bilişsel kontrolün farklı yönleriyle ilgili araştırma bulgularını değerlendirebilecek ve eleştirebilecektir.Öğrenciler, dikkat ve bilişsel kontrolün farklı yönleriyle ilgili araştırma bulgularını değerlendirebilecek ve eleştirebilecektir. |
4. Öğrenciler, dikkat ve bilişsel kontrol ile ilgili araştırma makalelerini okuyabilecek ve özetleyebilecektir. |
5. Öğrenciler, dikkat ve bilişsel kontrolün bellek, öğrenme ve algı üzerindeki rolünü açıklayabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, klasik ve çağdaş dikkat ve bilişsel kontrol teorilerini kapsar. Ayrıca seçici dikkat, bölünmüş dikkat, dikkatsizlik, bilişsel kontrol ve otomatisite üzerine araştırmaları da kapsar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Dikkat ve Bilişsel Kontrol |
3 | Algı ve Bilişsel Kontrol Teorileri |
4 | Algı ve Bilişsel Kontrol Teorileri |
5 | Seçici Dikkat |
6 | Seçici Dikkat |
7 | Bölünmüş Dikkat |
8 | Bölünmüş Dikkat |
9 | Dikkat Seti |
10 | Merkezi İşlem Kısıtlamaları |
11 | Dikkat ve Bellek |
12 | Otomasite, Efor ve Bilişsel Kontrol |
13 | Otomasite, Efor ve Bilişsel Kontrol |
14 | Genel Bakış ve Özet |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
Pashler, H. E. The Psychology of Attention Cambridge, MA: MIT Press 2008
Ashcraft & Radvansky Cognition (6th edition) Pearson 2014 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, psikolojik deneylerin açıklayıcı örnekleri ile birlikte yürütülecek teorik ders olarak planlanmıştır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |