Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tutum Ölçme ve Ölçek Geliştirme | PSY 514 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tutum ölçümü ve ölçek geliştirmenin temel kuramsal temelleri hakkında kavramsal bilgi edinme |
2. Madde Oluşturma ve yeni geliştirilen ölçeğin psikometrik özelliklerinin değerlendirilmesi gibi ölçek geliştirmede ve tutum ölçümünde pratik konular hakkında teorik bilgi edinme |
3. Ölçek geliştirmede, ölçeğin psikometrik özelliklerinin değerlendirilmesine ve ölçeğin geliştirilmesine yönelik, deneyim ve beceri kazanma |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders tutum ölçme ve ölçek geliştirmenin temel teorik ve uygulamaya yönelik unsurlarını tanıtmaktadır. Ders kapsamında ölçek maddesi geliştirme ve yeni geliştirilen bir ölçeğin psikometrik özelliklerinin değerlendirilmesiyle ilgili teorik bilgi sunulmasına ek olarak öğrencilerin yürütecekleri dönem ödevi ile bu konuda uygulama yapma ve deneyim kazanması sağlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin Tanıtımı |
2 | Tanımlar ve tutum teorileri |
3 | Tutum ölçümü |
4 | Ölçüm Teorisi Prensipleri |
5 | Ölçek geliştirmek için sistem oluşturulması |
6 | Madde yazma kuralları |
7 | Tepki Biçimlendirme |
8 | Ara sınav |
9 | Ölçek güvenirliği kavramı ve analizi |
10 | Ölçek geçerliği kavramı ve analizi |
11 | Ölçek geliştirme sürecini belgelemek |
12 | Örtülü tutum ölçümü |
13 | Test geliştirmede yeni yaklaşımlar: Madde tepkisi Teorisi |
14 | Proje Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Johnson, R. L., & Grant, B. M. (2016). Survey Scales: A Guide to Development, Analysis and Reporting. The Guilford Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf Ortamında Ders İşleme ve Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %25 |
Ara sınav | 1 | %25 |
Proje | 1 | %25 |
Final sınavı | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |