Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İş Yerinde Duygular | PSY 507 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çalışma alanındaki duyguların temelini oluşturan bazı temel teori ve sistemler hakkında kavramsal bilgi edinmek |
2. Duygular ve duygusal düzenin tanımları hakkında teorik bilgi edinme |
3. İşyerinde duygusal süreçler hakkındaki alanyazını kavramak |
4. İşyerinde duygusal süreçleri incelemek için yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olmak |
5. "Reaction Paper" yazarak eleştirel okuma becerilerini kazanmak |
6. Araştırma önerisi yazarak teori ve alanyazını sentezlemede beceri kazanma |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders duygu, duygu regulasyonu, ve iş yerinde duygu ve duygu regulasyonu ile ilgili temel teori ve kavramsal yapıları tanıtmaktadır. İlk olarak duygu ve duygu regulasyonunun tanımı yapılacak, ardından bu kavramların iş yaşamındaki karşılığı ve bu kavramların neden iş yaşamında önemli olduğu ve bu bağlamda araştırılması gerektiği ilgili literatür ışığında aktarılmaktadır. İşyerinde duyguların ve duygu regulasyonunun ilişkili olduğu iş yaşamında iyilik ve genel sağlık gibi değişkenlerle yapılan önemli araştırma örnekleri sunulmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı |
2 | Tanımlar ve Duygu Teorileri |
3 | Duygu Düzenleme |
4 | İşyerinde duygu düzenleme |
5 | Duygusal Olaylar Kuramı |
6 | İşyerinde duygu ve iletişim ifadesi |
7 | Duygular ve Karar Verme |
8 | Ara sınav |
9 | İşyerindeki Duygular ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı |
10 | İşyerindeki Duygular ve Verimlilik Karşıtı İş Davranışı |
11 | Duygusal Emek - Tanım ve Teorileri |
12 | Duygusal emek - Psikolojik ve sosyal sonuçlar |
13 | İşyerinde zorbalık ve duygusal istismar |
14 | İş Tükenmişliği |
|
Kaynaklar: |
Bolton, S. C. (2005). Emotion management in the workplace. Palgrave MacMillan. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf Ortamında Ders işleme ve Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Ödev | 10 | %20 |
Proje | 1 | %25 |
Final sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |