Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sosyal Bağlamlarda Benlik | PSY 506 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Benlik ile alakalı temel teorileri, sorunları ve konseptleri bilmek |
2. Benlik konseptinin temel modellerine ve benlik çalışmaları hakkındaki başlıca tartışmalara aşina olmak |
3. Bireylerin benlik ile alakalı düşüncelerini etkileyen temel faktörleri öğrenmek |
4. Araştırma metodoloji ve bulgularını anlamak, yorumlamak ve değerlendirmek |
5. Benlik ile alakalı düşüncelerdeki kültürel ve bireysel farklılıklar hakkında iç görü geliştirmek |
6. Akademik iletişim, tartışma, sunum ve yazım yeteneklerini geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, sosyal psikoloji alanındaki “benlik” kavramı ile ilgili temel konuları tanıtmaktadır. Derste “benlik” kavramı ile ilgili başlıca kuramlar, Türkiye’de ve diğer ülkelerde alanda yapılan çalışmalar ve konuya ilişkin yazında geçen klasik tartışmalar üzerinde durulacaktır. Ders kapsamında benliğin gelişimi, benlik bilgisi, benliğin bilişssel ve güdüsel yönleri, benlik saygısı, benlik düzenlemesi ve benlik sunumu gibi çeşitli konular tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Benlik ve Benlik Fikrinin Tarihsel Oluşumu |
2 | Benlik Üzerine Olan Bilgi Birikimi ve Benliğin Gelişimi |
3 | Benliğin Bilişsel ve Motivasyonel Yönleri |
4 | Temel konseptler: Kendini Geliştirme |
5 | Temel konseptler: Kendini Doğrulama |
6 | Temel konseptler: Kendini Sunma |
7 | Temel konseptler: Kendini Düzenleme |
8 | Temel konseptler: Kendini Sabote Etme |
9 | Öz-saygı |
10 | Öz saygıda bireysel farklılıklar: Etkili ve Değerlendirici Stratejiler |
11 | Öz-belirleme teorisi ve benliğin Bilişsel kontrolü |
12 | Terör yönetimi teorisi ve Öz-saygı İhtiyacı |
13 | Kültür ve benlik |
14 | Kapanış Notları& Araştırma Önerilerinin Sunumu/Eleştirisi |
|
Kaynaklar: |
Leary, M.R., & Tangney, J.P. (2003).: Handbook of Self and Identity The Guilford Press
Greenberg J. , Koole, L.S., & Pyszynski, T. (2004).: Handbook of Experimental Existential l Psychology
Baumeister, R. F. (1993).: The self in social psychology: Key Readings
Deci, L.E. & Ryan, M.R. (2002)**.: Handbook of Self-Determination Research |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %50 |
Final sınavı | 1 | %30 |
Ödev | 2 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |