Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
19.yy'da Osmanlı Devleti | PSI 427 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 19.yy'da emperyalizm olayları ve periferik ekonominin olumsuz koşullarda ayakta kalması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, 19. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu’ndaki iktisadi, siyasi, sosyal ve kültürel gelişmeleri incelemeyi amaçlar. Bu amaca yönelik olarak, Osmanlı İmparatorluğu’nun değişen dünyayı ve kendilerinin bu dünya içindeki konumunu nasıl algıladıkları, değişen koşullara nasıl uyum sağlamaya çalıştıkları, reform hareketinin temel doğrultusunun ne olduğu gibi sorular üzerinde durulur. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | 19.yy başlarında Osmanlı imparatorluğundaki ayaklanmalar |
2 | Merkezi ordunun kuruluşu - Nizam-ı cedid |
3 | Büyük Britanya ve Osmanlı arasında imzalanan 1838 ticaret antlaşması |
4 | Tanzimat |
5 | Osmanlı Bankası'nın kuruluşu |
6 | 19.yy'da Osmanlı Devleti siyaseti ve ekonomisi |
7 | 19.yy'da devlet aygıtının merkezileşmesi |
8 | Osmanlı devletinde eğitim reformu |
9 | Mali kriz ve Düyun-u Umumiye'nin kuruluşu |
10 | 19.yy sonlarında geleneğin yaratılması |
11 | 19.yy anayasal gelişmeleri - Kanuni Esasi ve sonrası |
12 | Makedonya'daki 1903 ayaklanması ve imparatorluktaki kamu düzeninin bozulması |
13 | 1906-1907 vergi ayaklanmaları |
14 | Eski düzenin yıkılışı |
|
Kaynaklar: |
İlber Ortaylı. İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı. İstanbul: Timaş Yayınları. 2016.
Şerif Mardin. Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu. İstanbul: İletişim. 2015.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Şerif Mardin. Türk Modernleşmesi. İstanbul: İletişim. 2018. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve sınıf tartışmalarına katılım |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |