Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uygulamalı Makro İktisat | ECON 450 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Gerçek dünyadaki makroekonomik verileri güvenli bir şekilde elde etmek, dönüştürmek, yorumlamak ve tartışmak konusunda bilgi edineceklerdir. |
2. Çeşitli makroekonomik politika konularında dengeli ve iyi bilgilendirilmiş bir fikir sunabileceklerdir. |
3. Modern makroekonomik modelleri anlayıp ve yorumlayabileceklerdir. |
4. Makroekonomi alanındaki başlıca teoriler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırabileceklerdir. |
5. Makroekonomide kullanılan basit modelleri oluşturmak için gereken becerileri geliştireceklerdir. |
6. Makroekonomide karşılaşılan çeşitli problemleri çözme becerilerini geliştireceklerdir. |
7. Diğer iktisat derslerinden edindikleri bilgileri entegre ederek makroekonomik koşullar ve problemler üzerindeki etkilerini analiz edebileceklerdir. |
8. Makro iktisadın uzmanlık alanındaki mevcut literatürü araştırabilecek ve eleştirel olarak değerlendirebileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilerin makroekonomik teori anlayışını ve makroekonomik problemlere uygulamalarını pekiştirmek için tasarlanmıştır. Ders, uygulamalı makroekonomide temel konularla ilgili teori, veri analizi ve ampirik araştırma bilgilerini vermeyi amaçlamaktadır. Vurgu, pratik yaklaşımlar ve gerçek dünya politik tartışmalarını anlamak için makroekonomik teori kullanımı üzerinedir. Konular arasında tüketim ve tasarruf, yatırım, enflasyon, işsizlik, döviz kuru, ekonomik büyüme, mali ve para politikası, küreselleşme, bölgesel ticaret blokları, ve finansal piyasalar ve kurumlar yer almaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Ders Planı |
2 | Tüketim ve Tasarruf |
3 | Yatırım |
4 | Maliye Politikası |
5 | Para ve Para Politikası |
6 | Finansal Kurumlar ve Piyasalar |
7 | Ara Sınav |
8 | Enflasyon |
9 | İşsizlik |
10 | Büyüme ve Kalkınma |
11 | Küreselleşme |
12 | Döviz Kurları ve Ticaret Performansı |
13 | Serbest Ticaret, Bölgesel Ticaret Blokları ve Korumacılık ve AB |
14 | Küresel Ekonomiyi Yönetme: Kredi Daralması |
|
Kaynaklar: |
1. Alan Griffiths and Stuart Wall (2012), Applied Economics, FT Prentice Hall - Pearson, 12th ed.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |