Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çevre ve Doğal Kaynak Ekonomisi | ECON 448 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İktisat teorisinin çevre ve doğal kaynak konularının analizindeki rolünü öğrenir. |
2. Çevre ve doğal kaynak sorunlarıyla başa çıkmada piyasaların rolünü ve sınırlarını kavrar. |
3. Çevre ve doğal kaynaklara ilişkin farklı piyasa başarısızlıklarını tanımlayabilir. |
4. Belirli analiz araçlarının çevre ve doğal kaynaklarla ilgili sorunlara yönelik olarak nasıl uygulandığını gösterebilir. |
5. Belirli bir çevre politikasının iktisadi maliyet ve faydaları ile bunları tahmin etmede kullanılabilecek araçları belirleyebilir. |
6. Kamu politikalarına yön göstermede fayda-maliyet analizinin kullanılmasının avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilir. |
7. Tükenebilir ve yenilenebilir doğal kaynakların optimal kullanımının iktisadi prensiplerini kavrar. |
8. Çevre kirliliğine ilişkin önde gelen konular hakkında bilgi edinir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, çevre ve doğal kaynaklara ilişkin konu ve problemlerin iktisadi prensiplerden hareketle nasıl analiz edildiğini öğreten bir derstir. Derste ele alınacak konular arasında, mülkiyet hakları, dışsallıklar, çevresel değerleme, statik ve dinamik etkinlik, zaman içinde doğal kaynak kullanımı modelleri, enerji, geri dönüştürülebilir kaynaklar, su kaynakları, balıkçılık, ormancılık, hava kirliliği, su kirliliği ve sürdürülebilir kalkınma yer almaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mülkiyet Hakları, Dışsallıklar ve Çevre Sorunları |
2 | Çevresel Değerleme: Kavramlar ve Yöntemler |
3 | Dinamik Etkinlik ve Sürdürülebilir Kalkınma |
4 | Nüfus Artışı |
5 | Zaman İçinde Doğal Kaynak Kullanımı Modelleri: Tükenebilir Kaynaklar |
6 | Zaman İçinde Doğal Kaynak Kullanımı Modelleri: Yenilenebilir Kaynaklar |
7 | Ara Sınav |
8 | Enerji; Tükenebilir Kaynaklardan Yenilenebilir Kaynaklara Geçiş |
9 | Geri Dönüştürülebilir Kaynaklar ve Su |
10 | Balıkçılık ve Ormancılık |
11 | Çevre Ekonomisi: Genel Bakış |
12 | Hava Kirliliği: Yerel ve Bölgesel; İklim Değişikliği |
13 | Su Kirliliği ve Zehirli Atıklar |
14 | Sürdürülebilir Kalkınma Arayışı |
|
Kaynaklar: |
1. Tietenberg, T. ve L. Lewis (2015), Environmental & Natural Resource Economics, 10th edition, Pearson Education. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Harris, J. M. ve B. Roach (2017), Environmental and Natural Resource Economics: A Contemporary Approach, 4th edition, Routledge.
2. Hartwick, J. ve N. Olewiler (1997), Economics of Natural Resource Use, 2nd edition, Pearson Education.
3. Perman, R., Y. Ma, M. Common, D. Maddison, ve J. McGilvray (2012), Natural Resource and Environmental Economics, 4th edition, Pearson Education.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |