Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Eğitim Ekonomisi | ECON 447 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnsan sermayesi oluşumunun ve eğitimin toplum refahına katkısını kavrar. |
2. Bireylerin daha iyi bir eğitim almalarına engel teşkil eden halihazırdaki ve olası problemleri gözlemler. |
3. Politika yapıcılarının karşısına çıkan problemleri anlar. |
4. Eğitim hizmetinin sağlanmasında karşılaşılan engelleri çözmeye yönelik teorik ve uygulamalı modelleri yorumlar. |
5. Güncel ve geçmiş eğitim politikalarını yorumlayacak teorik ve sayısal beceriler kazanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders iktisat teorisi, ekonometri ve kurumsal yazınları eğitimdeki güncel konuları araştırmak için kullanmayı ele alır. Temel eğitime yatırım teorisi (insan sermayesi teorisi), eğitim getirisini doğuştan gelen yeteneklerin getirisinden ayırt etmeyi, ulusal iktisadi büyümede eğitimin rolünü, eğitim-bireysel gelir ilişkisini ve zaman içindeki evrimini, okul öncesi eğitimin önemini, eğitim reformlarını, yüksek öğretimin rolünü ve buna erişimin artırılması sorunlarını konularını içermektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Eğitimin Getirisi: İnsan Sermayesi Teorisi |
3 | Eğitimin Getirisi: İşgücü Piyasasında İşaret Teorisi |
4 | Yüksek Eğitimde Arz, Talep ve Devletin Rolü |
5 | Eğitim Üretim Fonksiyonları |
6 | Öğretmen Piyasası |
7 | Ara Sınav |
8 | Eğitimde Özel ve Kamu Yatırımları |
9 | Eğitimin Finansmanı |
10 | Eğitim Reformları |
11 | Okul Öncesi Eğitim |
12 | Yüksek Eğitim |
13 | Sunumlar |
14 | Sunumlar |
|
Kaynaklar: |
1. Daniele Checchi (2008), The Economics of Education: Human Capital, Family Background and Inequality, Cambridge University Press.
2. Clive R. Belfield (2003), Economic Principles for Education: Theory and Evidence, Edward Elgar Pub.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |