PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Eğitim EkonomisiECON 4473 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İnsan sermayesi oluşumunun ve eğitimin toplum refahına katkısını kavrar.
2. Bireylerin daha iyi bir eğitim almalarına engel teşkil eden halihazırdaki ve olası problemleri gözlemler.
3. Politika yapıcılarının karşısına çıkan problemleri anlar.
4. Eğitim hizmetinin sağlanmasında karşılaşılan engelleri çözmeye yönelik teorik ve uygulamalı modelleri yorumlar.
5. Güncel ve geçmiş eğitim politikalarını yorumlayacak teorik ve sayısal beceriler kazanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders iktisat teorisi, ekonometri ve kurumsal yazınları eğitimdeki güncel konuları araştırmak için kullanmayı ele alır. Temel eğitime yatırım teorisi (insan sermayesi teorisi), eğitim getirisini doğuştan gelen yeteneklerin getirisinden ayırt etmeyi, ulusal iktisadi büyümede eğitimin rolünü, eğitim-bireysel gelir ilişkisini ve zaman içindeki evrimini, okul öncesi eğitimin önemini, eğitim reformlarını, yüksek öğretimin rolünü ve buna erişimin artırılması sorunlarını konularını içermektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Eğitimin Getirisi: İnsan Sermayesi Teorisi
3Eğitimin Getirisi: İşgücü Piyasasında İşaret Teorisi
4Yüksek Eğitimde Arz, Talep ve Devletin Rolü
5Eğitim Üretim Fonksiyonları
6Öğretmen Piyasası
7Ara Sınav
8Eğitimde Özel ve Kamu Yatırımları
9Eğitimin Finansmanı
10Eğitim Reformları
11Okul Öncesi Eğitim
12Yüksek Eğitim
13Sunumlar
14Sunumlar
 
Kaynaklar:
1. Daniele Checchi (2008), The Economics of Education: Human Capital, Family Background and Inequality, Cambridge University Press. 2. Clive R. Belfield (2003), Economic Principles for Education: Theory and Evidence, Edward Elgar Pub.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saatlik ders.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%40
Proje1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor