Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Genel Denge ve Refah Ekonomisi | ECON 446 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Saf değişim ekonomisinde Pareto optimal ve çekirdek dağılımlarını bulabilir. |
2. Değişim ve üretim modellerinde genel dengenin özelliklerini anlar; genel denge dağılımlarını ve genel denge fiyat oranını belirleyebilir. |
3. Genel dengenin varlığı, tekliği ve kararlılığı konularında bilgi edinir. |
4. Sosyal refah fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur ve sosyal olarak optimal dağılımları tanımlayabilir. |
5. Temel refah teoremlerini anlar ve izah edebilir. |
6. Değişim ekonomilerinde dışsallık ve belirsizlik durumlarının nasıl ele alındığını öğrenir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders giriş düzeyinde, Pareto optimal dağılımlar ve saf değişim ekonomisinin çekirdeği, genel denge tüketim ve üretim modelleri, sosyal refah fonksiyonları ve sosyal optimum, genel dengenin refah özellikleri, değişim ekonomisinde dışsallıklar ve değişim ekonomisinde belirsizlik gibi genel denge ve refah ekonomisinin bazı temel konularını içermektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İlgili Temel Mikro İktisat Konularının Kısa Bir Hatırlatması (Tercihler, Fayda Maksimizasyonu, Üretim, Kar Maksimizasyonu) |
2 | Saf Değişim Modelleri (Üretimsiz Tüketim); Pareto Optimal Dağılımlar |
3 | Saf Değişim Ekonomisinin Çekirdeği |
4 | Genel Denge |
5 | Genel Dengenin Varlığı, Tekliği ve Kararlılığı |
6 | Fayda Olanakları Seti, Sosyal Refah Fonksiyonları, Sosyal Optimum |
7 | Ara Sınav |
8 | Genel Dengenin Refah Özellikleri: Refah Ekonomisinin Birinci ve İkinci Temel Teoremleri |
9 | Üretim Modelleri (Tüketimsiz Üretim): Bir ve İki Sektörlü Modeller |
10 | Refah Ekonomisinin Birinci ve İkinci Temel Teoremleri (Üretim Versiyonu) |
11 | Üretim ve Tüketim Modelleri: Bir ve İki Sektörlü Modeller |
12 | Değişim Ekonomisinde Dışsallıklar |
13 | Değişim Ekonomisinde Belirsizlik |
14 | Arrow’un Olanaksızlık Teoremi |
|
Kaynaklar: |
1. Feldman, A. M. ve R. Serrano (2006), Welfare Economics and Social Choice Theory, 2nd edition, Springer. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Starr, R. M. (2011), General Equilibrium Theory: An Introduction, 2nd edition, Cambridge University Press.
2. Layard, P. R. G. ve Walters, A. A. (1987), Microeconomic Theory, McGraw-Hill.
3. Moore, J. C. (2007), General Equilibrium and Welfare Economics: An Introduction, Springer.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %30 |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |