Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Davranışsal İktisat | ECON 445 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Rasyonel ajan modelinin özelliklerini ve kısıtlarını, karar teorisi ve davranış bilimlerindeki uygulamalarını bilir. |
2. Ekonomi, psikoloji, sosyoloji ve nörobilim gibi çeşitli alanlarda kullanılabilecek disiplinlerarası bir yaklaşıma sahip olur. |
3. İktisadi araştırmaların sonuçlarına dair eleştirel bakış açısı kazanır. |
4. Diğer sosyal bilimlerde kullanılan kavramların (hakkaniyet, karşılıklılık, güven, haset vs.) tanımlanma ve iktisadi modellere uyarlanma yeteneği kazanır. |
5. İktisadi çevreyi anlar, farklı iktisadi deney türlerini bilir ve iktisadi modelleri test etmede kullanabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Davranışsal iktisadın temel ilke ve teorilerine giriş, standart iktisadi varsayımların geçerli olmadığı durumlarda analiz, karar davranışları teorisi, zaman tutarsızlığı, sosyal tercihler, hakkaniyet gibi konuları içermektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Davranışsal İktisadın Tarihi |
2 | Davranışsal İktisatın Arka Planı |
3 | Karmaşık Kararlar için Basit Sezgisel Analiz |
4 | Karmaşık Kararlar için Basit Sezgisel Analiz: Uygulamalar |
5 | Risk Altında Karar Alma: Teori |
6 | Risk Altında Karar Alma: Uygulamalar |
7 | Ara Sınav |
8 | Harekete Geçmenin Zamanlaması: Teori |
9 | Harekete Geçmenin Zamanlaması: Uygulamalar |
10 | Etkileşim: Teori |
11 | Etkileşim: Uygulamalar |
12 | Sosyal Tercihler: Teori |
13 | Sosyal Tercihler: Uygulamalar |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
1. Edward Cartwright (2011), Behavioral Economics, Routledge.
2. Daniel Kahneman (2011), Thinking, Fast and Slow, Farrar, Straus and Giroux.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Dan Ariely (2010), Predictably Irrational, Harper Perennial.
2. Richard Thaler (2015), Misbehaving, W.W. Norton & Company.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik ders, sınıf içi tartışmalar, gazete ve dergi makalelerinden uygulamalı örneklerin tartışılması.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |