Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Parasal İktisatta İleri Konular | ECON 443 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Para politikası, finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki bağlantıları öğreneceklerdir. |
2. Farklı teorik modellere hakim olacak ve bunları gerçek problemlere uygulama becerisini edineceklerdir. |
3. Parasal teorinin ampirik etki-tepki fonksiyonlarını ve bunların ilişkili vektör otomatik regresyonlarını kullanarak açıklanması gereken bulgularını analiz edebileceklerdir. |
4. İleriye dönük parasal modelleri çözebilecek ve böylece parasal şokların çıktı, enflasyon oranı, faiz oranı ve döviz kuru üzerindeki niceliksel etkisini hesaplayabilecekdir, |
5. Yeni Keynesyen modellerde alternatif para politikası kurallarını değerlendirebileceklerdir. |
6. Kademeli fiyat belirleme modellerinin dinamik makro etkilerini anlamayabilecek ve onlarla çalışabilecektir. |
7. Lucas eleştirisinin ve zaman tutarsızlığının argümanından temel para politikası nasıl etkilediğini çıkarabileceklerdir, |
8. Para politikası teorisi, para politikası operasyon prosedürleri ve merkezi bankacılık mekanizmalarını anlayabileceklerdir. |
9. Para politikası teorisini, para politikasının işleyiş prosedürlerini ve merkez bankacılığı mekanizmalarını anlamak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Para Ekonomisine Giriş, çağdaş ekonomik sistemlerde para ekonomisinin teorik temelleri ve pratik uygulamalarının kapsamlı bir incelemesini sunar. Bu ders, paranın, bankacılık kurumlarının ve merkez bankalarının ekonomik sonuçları etkilemedeki rolünü inceler. Öğrenciler, para politikası kararlarını, bunların aktarım mekanizmalarını ve enflasyon, istihdam ve ekonomik büyüme üzerindeki etkilerini anlamak için analitik çerçeveler geliştireceklerdir. Ders, teorik para modellerini ampirik kanıtlar ve güncel politika tartışmalarıyla birleştirerek öğrencileri finans, ekonomi politikası ve araştırmada ileri düzey çalışmalara veya kariyerlere hazırlar. Vaka çalışmaları, politika simülasyonları ve veri analizi yoluyla öğrenciler, hem yerel hem de uluslararası bağlamlarda parasal olguları ve politika müdahalelerini değerlendirme konusunda pratik deneyim kazanacaklardır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Para: İşlevleri, Biçimleri ve Tarihsel Evrimi |
2 | Bankacılık Sistemleri ve Finansal Aracılık |
3 | Merkez Bankacılığı: Tarih, Yapı ve Bağımsızlık |
4 | Klasik ve Keynesyen Para Teorileri |
5 | Parasalcılık ve Para Miktar Teorisi |
6 | Yeni Keynesyen ve Yeni Klasik Perspektifler |
7 | Vize Sınavı |
8 | Geleneksel Para Politikası Araçları |
9 | Para Politikasının İletim Mekanizmaları |
10 | Enflasyon Hedeflemesi ve Fiyat İstikrarı |
11 | Geleneksel Olmayan Para Politikası ve Sıfır Alt Sınırı |
12 | Para Politikasının Uluslararası Boyutları |
13 | Dijital Paralar ve Paranın Geleceği |
14 | İklim Değişikliği ve Yeşil Para Politikası |
|
Kaynaklar: |
1. Carl E. Walsh (2010), Monetary Theory and Policy, MIT press, 3rd ed. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Projesi | 1 | %35 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
Aktiviteler | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |