Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Parasal İktisatta İleri Konular | ECON 443 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Para politikası, finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki bağlantıları öğreneceklerdir. |
2. Farklı teorik modellere hakim olacak ve bunları gerçek problemlere uygulama becerisini edineceklerdir. |
3. Parasal teorinin ampirik etki-tepki fonksiyonlarını ve bunların ilişkili vektör otomatik regresyonlarını kullanarak açıklanması gereken bulgularını analiz edebileceklerdir. |
4. İleriye dönük parasal modelleri çözebilecek ve böylece parasal şokların çıktı, enflasyon oranı, faiz oranı ve döviz kuru üzerindeki niceliksel etkisini hesaplayabilecekdir, |
5. Yeni Keynesyen modellerde alternatif para politikası kurallarını değerlendirebileceklerdir. |
6. Kademeli fiyat belirleme modellerinin dinamik makro etkilerini anlamayabilecek ve onlarla çalışabilecektir. |
7. Lucas eleştirisinin ve zaman tutarsızlığının argümanından temel para politikası nasıl etkilediğini çıkarabileceklerdir, |
8. Para politikası teorisi, para politikası operasyon prosedürleri ve merkezi bankacılık mekanizmalarını anlayabileceklerdir. |
9. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders para teorisi ve politikasına odaklanmaktadır. Literatürden seçilmiş güncel araştırma konularını inceler. Çalışılan konular arasında alternatif para modelleri, para politikasının aktarım mekanizması, enflasyonun kalıcılığı ve Yeni Keynesyen bir ortamda para politikasının yürütülmesi yer almaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Parasal Gerçekler ve Genel Bakış |
2 | Paranın Üç Teorisi, Paranın En Uygun Miktarı ve Enflasyonun Refah Maliyeti – Townsend Turnpike Modeli |
3 | Paranın Üç Teorisi, Paranın En Uygun Miktarı ve Enflasyonun Refah Maliyeti – Fayda Fonksiyonunda Para |
4 | Paranın Üç Teorisi, Paranın En Uygun Miktarı ve Enflasyonun Refah Maliyeti – Nakit Avans Modeli |
5 | Para ve Kamu Maliyesi |
6 | Problem Çözme Saati |
7 | Vize Sınavı |
8 | Yapışkanlık Içeren Parasal Bir Model |
9 | Zaman Tutarsızlığı |
10 | Yeni Keynesyen Parasal İktisat |
11 | Enflasyon ve Enflasyon Kararlığı |
12 | Para ve Açık Ekonomi |
13 | Finansal Piyasalar ve Para Politikası |
14 | Problem Çözme Saati |
|
Kaynaklar: |
1. Carl E. Walsh (2010), Monetary Theory and Policy, MIT press, 3rd ed. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |