Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Makro İktisatta İleri Konular | ECON 442 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mikroekonomik prensiplerin yararlı makroekonomik modeller oluşturmada neden önemli olduğunu tartışır. |
2. GSYH dalgalanmalarındaki temel düzenlilikleri belirtir. |
3. Ekonomik zaman serileri arasındaki ortak hareketin ve mevsimsel düzeltmenin önemini açıklar. |
4. Kapalı ekonomi tek dönemli (CEOP) makroekonomik model için rekabetçi dengeyi tanımlayın ve oluşturur. |
5. CEOP modeli için rekabetçi denge ve Pareto optimumunun aynı şey olduğunu gösterir. |
6. Basitleştirilmiş CEOP modelinde bozucu emek geliri vergisinin etkilerini analiz eder. |
7. Tek taraflı arama modelinin işsizlik oranını nasıl belirlediğini gösterin ve işgücü piyasasındaki değişimlerin rezervasyon ücreti ve işsizlik oranı üzerindeki etkilerini belirlemek için kullanır. |
8. İki taraflı arama modelinde bir denge oluşturun ve işgücü piyasasındaki şokların işgücüne katılımı, işsizliği, açık pozisyonları, toplam çıktıyı ve işgücü piyasası sıkılığını nasıl değiştirdiğini açıklamak için kullanır. |
9. Malthusçu modelde durağan durumu oluşturun ve dışsal faktörlerdeki değişimlerin nüfus, kişi başına tüketim ve işçi başına arazi üzerindeki etkilerini analiz eder. |
10. Solow büyüme modelinde rekabetçi dengeyi oluşturun ve dışsal faktörlerdeki değişimlerin işçi başına gelir, işçi başına sermaye ve ekonominin büyüme oranı üzerindeki etkilerini analiz etmek için kullanın. |
11. Solow modelinin ülkeler arasında kişi başına gelirlerde yakınsama hakkında tahminler üretmek için nasıl kullanıldığını gösterir. |
12. İçsel büyüme modelinde bir denge oluşturun, ekonomi politikasının büyüme üzerindeki etkilerini göstermek için kullanın ve ülkeler arasında kişi başına gelirlerde yakınsama için sonuçları gösterin. |
13. İki dönemli dinamik modelde bir tüketicinin yaşam boyu bütçe kısıtını ve tercihlerini oluşturun ve onun optimizasyon problemini çözer. |
14. İki dönemli modelde rekabetçi dengenin nasıl oluşturulduğunu gösterir. |
15. Ricardo denklik teoremini açıklayın ve Ricardo denklik teoreminin devlet borcunun yükünü anlamamıza nasıl yardımcı olduğunu tartışır. |
16. Tüketici için, kırılmış bir bütçe kısıtı ile temel kredi piyasası kusurları problemini oluşturun ve bunu asimetrik bilgi ile başa çıkmak için uyarlar. |
17. Sınırlı taahhüdün kredi piyasaları modelinde teminatı nasıl önemli hale getirdiğini, dağıtım sistemine dayalı sosyal güvenliğin nasıl çalıştığını ve ekonomik refahı artırması için hangi koşulların gerekli olduğunu, tam fonlanmış sosyal güvenlik programlarının nasıl işlediğini ve ekonomik rollerini açıklayın. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ileri düzey makroekonomi dersi, ekonomi bölümü öğrencilerini modern makroekonomik teorinin kapsamlı ve titiz bir analizini sunar. Ders, çağdaş makroekonomik analizin temelini oluşturan temel ilkeleri ve sofistike modelleme yaklaşımlarını sistematik olarak inceler. Temel kavramlar ve ölçüm konularıyla başlayan ders, makroekonomik analizin mikroekonomik temelleri, iş çevrimi teorisi, ekonomik büyüme ve parasal teori konularını derinlemesine ele alır. Öğrenciler, hem klasik hem de yeni Keynesyen perspektifleri inceleyerek, dinamik genel denge modellemesi ve bunun gerçek dünyadaki ekonomik olaylara uygulanması konusunda yetkinlik kazanacaklardır. Dönem boyunca, iş çevrimlerinin nasıl ortaya çıktığını, tüketicilerin ve firmaların dönemler arası kararları nasıl aldıklarını, uzun vadeli ekonomik büyümeyi neyin yönlendirdiğini ve parasal faktörlerin ekonomik sonuçları nasıl etkilediğini eleştirel olarak analiz edeceğiz. Ders, analitik titizliği vurgularken, ampirik kanıtlar ve güncel politika tartışmalarıyla bağlantıları sürdürür. Bu seçmeli ders, güçlü bir orta düzey makroekonomi altyapısına sahip ekonomi bölümü öğrencileri için tasarlanmış olup, lisansüstü ekonomi çalışmaları ve profesyonel ortamlarda sofistike ekonomik analizler için gerekli ileri teorik araçları sağlar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Makro İktisatta Nedir? İş Çevrimleri nasıl hesaplanır? |
2 | Tüketici Davranışı: İş-Boş zaman Kararı |
3 | Firma Davranışı: Kar Makzimizasyonu |
4 | Tek Dönemlik Kapalı Ekonomi Modelinde Rekabetçi Denge |
5 | Tek Dönemli Kapalı Ekonomi Modelinde Pareto Optimalite ve Optimal Olmayan Gelir Vergisi |
6 | Kamu Malları Modeli: Hükmetin optimal büyüklüğü |
7 | Ara Sınav |
8 | İş Arama ve İşsizlik - Tek Yönlü Model, Rezervasyon ücret, ve İşgücü Piyasasındaki Yapısal Değişiklikler |
9 | İş Arama ve İşsizlik - İki Yönlü Model ve İşgücü Piyasasındaki Yapısal Değişiklikler |
10 | Malthus ve Solow Büyüme Modelleri |
11 | Solow Büyüme Modelinde Yakınsama ve Endojen Büyüme Modeli |
12 | İki periyodlu dinamik modelde Tüketim ve Tasarruf Kararları ve Kredi piyasalarının rolü |
13 | 2 periyodlu modelde Ricardosu Eşdeğerlik Hipotezi |
14 | Kredi Piyasasındaki Aksaklıklar: Finansal Krizler ve Sosyal Güvenlik Sistemi |
|
Kaynaklar: |
Williamson, S. D. (2022). Macroeconomics (7th ed.). Pearson. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
Laboratuvar Çalışması | 6 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |