Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Makro İktisatta İleri Konular | ECON 442 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı makro modelleri ilişkilendirebilir. |
2. Temel varsayımları ve bunların modellerin sonuçları üzerindeki etkilerini tanımlayabilir. |
3. Bilgisayarda basit dinamik makro modelleri uygulayabilir ve simüle edebilir. |
4. Dışşal teknik ilerleme içeren Solow modelinin insan sermayesi ve kıt kaynaklar ile nasıl genişletildiğini anlar. |
5. Uzun vadeli yapısal işsizliğin ardındaki nedenleri anlar. |
6. Etkin ücret teorisini ve işgücü piyasasının sendika modelini yorumlayabilir. |
7. Esnek döviz kurları altında enflasyon hedeflemesinin sorunlarını anlar. |
8. Tüketimin yaşam döngüsü-kalıcı gelir teorisini ve Tobin’in q-teorisini anlar. |
9. Mikro tabanlı bekleyislerin dahil edildiği Phillips eğrisi ve toplam arz eğrisini çıkarabilir. |
10. Para politikası güvenirlik tartışmasın, zaman gecikmesi ile ortaya çıkan sorunları ve istikrar politikalarnda karşılaşılan belirsizliği yorumlayabilir. |
11. Döviz kuru rejimi seçimini tartışabilir ve optimum para birimi alan teorisini anlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders lisans düzeyinde verilen makroekonomi dersi ile daha ileri düzey makroekonomi dersleri arasındaki boşluğu kapatmayı amaçlamaktadır. Makroekonomik teorinin temel zorluğu uzun vadeli ekonomik büyümeyi ve dünyada gözlenen kısa vadeli iş dalgalanmalarım açıklamaktır. Bu ders, bu konuların ileri ekonomik analizine bir giriş sunmaktadır. Ders iki bölüme ayrılmıştır. Birinci bölüm ekonomiyi uzun vadede inceler ve ekonomik büyüme ve yapısal işsizlik konularını kapsar. İkinci bölüm ise kısa dönem iktisadi dalgalanmaların analizini içermektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Makro İktisatta Uzun Dönem ve Kısa Dönem– SWJ Chapter 1 |
2 | Refah ve Büyüme ile Ilgili Temel Teori ve Deneyler – SWJ Chapter 2-3 |
3 | Refah ve Büyüme ile Ilgili Temel Teori ve Deneyler – SWJ Chapter 4 ve Dışsal Büyüme – SWJ Chapter 5 |
4 | Dışşal Büyüme- SWJ Chapter 6-7 ve İçsel Büyüme– SWJ Chapter 8 |
5 | İçsel Büyüme– SWJ Chapter 9 ve 10 |
6 | Problem Çözme |
7 | Ara Sınav |
8 | Yapısal İşsizlik – SWJ Chapter 11 (İşsizlikle İlgili Bazı Gerçekler ve Giriş Kuramı) - 12 (Etkin Ücret Kuramı ve İşsizlik) |
9 | Yapısal İşsizlik – SWJ Chapter 13 (Sendikalar ve İşsizlik) & Kısa dönemde Ekonomi: İş Çevrimleri Hakkında Bazı Gerçekler – SWJ Chapter 14 |
10 | Kısa Dönem Model için Yapı Taşları – SWJ Chapter 15 (Yatırım ve Varlık Fiyatları) - 16 (Tüketim, Gelir ve Refah) |
11 | Kısa Dönem Model için Yapı Taşları – SWJ Chapter 17 (Para Politikası ve Toplam Talep) – 18 (Enflasyon, İşsizlik ve Toplam Arz) |
12 | Açık Ekonominin Kısa Vadeli Modeli – SWJ Chapter 23 (Açık Ekonomide Toplam Talep ve Toplam Arz) - 24 (Sabit Döviz Kuru Rejimi ile Açık Ekonomi) |
13 | Açık Ekonominin Kısa Vadeli Modeli – SWJ Chapter 25 (Esnek Döviz Kuru Rejimi ile Açık Ekonomi) – 26 (Döviz Kuru Rejiminin Seçimi) |
14 | Problem Çözme |
|
Kaynaklar: |
1. Peter Birch Sorensen and Hans Jorgen Whitta-Jacobsen (2005), Introducing Advanced Macroeconomics, McGraw Hill. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |