PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tasarımsal Düşünme YöntemiDSGN 622693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İç mimarlık bağlamında tasarım düşüncesinin temel ilkelerini ve metodolojilerini anlayacaktır.
2. İç mekanlarda kullanıcı ihtiyaç ve tercihlerini belirleyerek insan odaklı tasarım yaklaşımlarını uygulayabilecektir.
3. Etkili fikir yürütme ve beyin fırtınası teknikleriyle yaratıcı fikir ve kavramlar üreteceklerdir.
4. Tasarım çözümlerini iyileştirmek ve geliştirmek için prototip oluşturma ve yinelemeli tasarım süreçlerinden yararlanarak düşüneceklerdir.
5. İç mimaride tasarım odaklı düşünme uygulamalarının gerçek dünyadaki örneklerini analiz edip eleştirel olarak değerlendirebilecektir
6. Tasarım zorluklarının üstesinden gelmek için tasarım odaklı düşünme araçlarını ve çerçevelerini kullanma yeterliliğini göstereceklerdir.
7. Sürdürülebilirlik, teknoloji ve sosyal etki ilkelerini tasarım odaklı düşünme sürecine entegre edebileceklerdir.
8. Yenilikçi iç tasarım çözümleri geliştirmek için disiplinlerarası ekiplerle etkin bir şekilde işbirliği yapabileceklerdir.
9. İç mimaride tasarım odaklı düşünme uygulamasını destekleyecek uygun metodolojileri kullanarak araştırma yapabileceklerdir.
10. Tasarım kavramlarını ve araştırma bulgularını meslektaşlarına ve paydaşlara ulaştırabilmek adına sentezleyerek, sunum ve yazım araçlarını etkili bir sekilde kullanabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

"Tasarım Düşüncesi ve Yenilik", iç tasarım ve yenilik bağlamında tasarım düşüncesinin ilkelerini, metodolojilerini ve uygulamalarını keşfetmeyi amaçlayan, İç Mimarlık alanında doktora düzeyinde bir derstir. Ders, iç mimarideki karmaşık zorlukların üstesinden gelmek için problem çözme, yaratıcılık ve işbirliğine yönelik insan merkezli yaklaşımları vurgular. Etkileşimli konu anlatımları, tartışmalar, vaka çalışmaları ve araştırma etkinlikleri aracılığıyla öğrenciler, tasarım odaklı düşünme ilkelerine ilişkin derin bir anlayış geliştirecek ve bunları iç mekanlardaki gerçek dünya sorunlarına yenilikçi çözümler üretmek için uygulayacaklardır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tasarımcı Düşünceye Giriş
2Kullanıcıyı anlamak: Empati ve Gözlem
3Fikirleştirme Teknikleri
4Ön Örnek yapımı ve yineleme
5Tasarımcı Düşünme Araçları ve Çerçeveleri
6Uygulamada Tasarımcı Düşünme : Örnek Olay Çalışmaları
7Tasarımcı Düşünce ve Evrensel Tasarım İlkeleri
8Tasarımcı Düşünce ve Sürdürülebilirlik
9Tasarımcı Düşünce ve Teknoloji
10Sosyal Etki için tasarımcı Düşünce
11Disiplinlerarasılık
12İşte Yenilik ve Tasarımcı Düşünce
13Tasarımda Araştırma Yöntemleri
14Sentez ve Yansıtma
 
Kaynaklar:
Brown, T. (2009). Change by design: How design thinking transforms organizations and inspires innovation. Harper Business. Kelley, T., & Kelley, D. (2013). Creative confidence: Unleashing the creative potential within us all. Crown Business. Lupton, E., & Lipps, J. (2018). The new basics: A-to-Z of contemporary design. Thames & Hudson.
 
Diğer Kaynaklar:
IDEO. (n.d.). Design Kit: The Human-Centered Design Toolkit. Retrieved from https://www.designkit.org/ Stanford d.school. (n.d.). Resources. Retrieved from https://dschool.stanford.edu/resources "Design Thinking: Integrating Innovation, Customer Experience, and Brand Value" by Thomas Lockwood "Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation" by Tim Brown "The Design of Business: Why Design Thinking is the Next Competitive Advantage" by Roger Martin "Creative Confidence: Unleashing the Creative Potential Within Us All" by Tom Kelley and David Kelley "Design Thinking for Interiors: Inquiry, Experience, Impact" by Joy H. Dohr and Margaret Portillo
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Etkileşimli Konu Anlatımı Olay Çalışmaları Grup Tartışmaları / Akran Değerlendirmesi Misafir Konuşmacılar Uygulamalı Etkinlikler Araştırma Görevleri Sunumlar
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final sınavı1%30
Sözlü Sunum1%20
Sınıf Katılımı14%10
Ödev14%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor