Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Eğitimde Tasarımı Düşünmek | DSGN 606 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı düşünme tekniklerini tanımak |
2. Tasarım fikirleri geliştirmek ve bunları uygulamaya koymak için eğitim becerileri oluşturmak |
3. Çeşitli düşünce tekniklerine ilişkin tasarım fikir ve çözümlerini değerlendirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Fikirlerin gücünde tutkuyu, tutumları, yaşamları ve nihayetinde dünyayı değiştirmek mümkündür. Bu ders, dünyanın en ilham veren düşünürlerinden bilgi ve ilham sunmaktadır. Tasarım düşüncesinin gücü, yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi besleyen hem zihin setlerini hem de spesifik teknikleri içeren çeşitli farklı düşünme türlerinde pratik yapmaktan ve güven duymaktan kaynaklanır. Bu derste tasarım düşüncesi eğitiminin faydalarının tartışılması amaçlanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yaratıcı süreçte yapay zekadan sınırlı ve etik bir şekilde faydalanılması teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan - bunu uygun biçimde belirterek ve kaynak göstererek - destek alabilirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilinmeyen alanlara girme yeteneği ve özgüven |
2 | etkili bir şekilde görüşme, altta yatan ihtiyaçları ortaya çıkarma, hipotezleri test etme |
3 | Eleştirel düşünme, bilgi sentezi |
4 | Empati, derin merak, sebat |
5 | Varsayımları sorgulama ve "kutunun dışında" düşünebilme |
6 | Karşılıklı öğrenme, başkalarının fikirlerine açık olma, görevde kalma yeteneği, farklı fikirleri saygıyla tartışmak, iş yükünü paylaşmak |
7 | Yazma, çizim veya üç boyutlu binalarda beyin fırtınası becerileri |
8 | İhtiyaç duyulduğunda kişinin düşüncesini daha yargısız, yargısız, fikir zengini kipine geçirme yeteneği, Açıklık, esneklik, fikirlerini tutabilmek gevşek, "what-if" düşünme |
9 | Eylem yönelimi, açık bir tutum, çok çeşitli araç ve malzemelerle deneyim, prototip oluşturma yollarının icadı kolaylaştırıcı bir tutum, öncü bir tutum, |
10 | Kişisel bir hakaret yerine, çok değerli bir bilgi kaynağı olarak görerek başarısızlığa yeni bir yaklaşım |
11 | Aktif geribildirim ve kullanıcı geri bildiriminin kapsamlı değerlendirmesi |
12 | Değerlendirmeye dayalı düşünce ve / veya tasarımın yeniden düzenlenmesi veya değiştirilmesi |
13 | Temel proje yönetimi becerileri: nasıl önceliklendirme, sıra, ve planı, ilerlemenin nasıl değerlendirileceğini ve nasıl ayarlanacağını, risk alma ve yaratma becerisi |
14 | Güçlendirme, motivasyon ve problem çözme becerileri |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Arıoğlu, E. (1999). Yaratıcı düşünce ve eğitim. 10.11.2019 tarihinde http://www.arioglu.net/ bildiriler/yaraticidusunceveegitim.pdf adresinden erişilmiştir.
Aydın, A. (2000). Gelişim ve öğrenme psikolojisi, İstanbul:Alfa Yayıncılık.
Bolen, L. M. ve Torrance, E. P. (1978). The influence on creative thinking of locus of control, cooperation and sex. Journal of Clinical Psychology, 34(4), 903-907.
Brophy, D. R. (2000). Comparing the attributes, activities, and performance of divergent, convergent, and combination thinkers, Creativity Research Journal, 13(3&4), 439-455. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, konferans ve seminer dizisi olarak düzenlenmiştir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %50 |
Ara Sınav | 2 | %20 |
Ödev | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım alanındaki güncel kavramlar, tartışmalar ve gelişmeleri içeren bilgileri, alanın gerektirdiği düzeyde özgün ve yaratıcı bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde derinleştirebilme ve alanına yenilikçi katkılar sağlayacak yeni bilgiler üretebilme. | 4 |
2 | Tasarım alanında geliştirilen düşünce, yöntem ve teorileri eleştirel bir yaklaşımla analiz ederek sentezleyebilme; bilimsel yöntemlerle veri toplama, analiz etme, yorumlama ve bunları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanabilme. | 4 |
3 | Tasarım alanıyla ilgili özgün bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilme; alanında en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak bilimsel bilginin sınırlarını genişletebilme ve alanın ilerlemesine katkıda bulunabilme. | 3 |
4 | Tasarım alanıyla ilgili özgün fikir, bulgu ve değerlendirmeleri akademik ortamlarda ve mesleki platformlarda açık ve sistematik bir biçimde sunabilme, tartışabilme ve alanındaki yetkinliğini savunabilme. | 3 |
5 | Tasarım alanındaki özgün çalışmaları bağımsız olarak planlayıp yönetebilme, bilişim ve iletişim teknolojilerini üst düzeyde kullanarak tasarım süreçlerini etkin şekilde yürütme ve sonuçları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme. | 3 |
6 | Çok disiplinli araştırma ortamlarında evrensel, sosyal ve çevresel etkileri göz önünde bulundurarak liderlik yapabilme, karşılaşılan sorunları çözmede stratejik kararlar alabilme, akademik çalışmalarda sosyal ve etik sorumlulukları göz önünde tutarak özgün sonuçlar üretebilme. | 3 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde İngilizce kullanarak, tasarım alanındaki uluslararası literatürü takip edebilme, akademik ve mesleki iletişim kurabilme ve çalışmaları uluslararası düzeyde etkin biçimde paylaşabilme. | 2 |