PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Planlamada Araştırma Yöntemleri ve EtikKENT 504513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
2. 2. Yeni araştırma teknikleri ve uygulamaları kullanma becerisine sahip olmak
3. 3. Veri analizi ce yorumlaması konusunda bilgi sahibi olmak
4. 4. Bilimsel araştırma standartları konusunu anlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dersin amacı Kentsel Tasarım ve Dönüşüm Yüksek Lisans öğrencilerine lisansüstü araştırma çalışmalarında ihtiyaç duyacakları araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi vermektir. Ders genel olarak sosyal araştırma yöntemlerine giriş olarak tasarlanmıştır. Niceliksel ve niteliksel araştırma teknikleri ders kapsamında işlenmeye çalışılacaktır. Konular araştırma yöntemleri, araştırma tasarımı, veri toplama ve örneklem teknikleri ile veri analizleri olarak belirlenmiştir. Araştırmanın teorisi derslerde ve okumalarda öğrencilere öğretilmeye çalışacaktır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Araştırmanın temelleri
3Araştırma problemi
4Niteliksel ve niceliksel araştırma
5Araştırma tasarımı
6Literatür taranması
7Araştırma etiği ve referans sistemleri
8Örneklem
9Veri toplama
10Veri toplama
11Verinin analizi
12Verinin analizi
13Araştırmanın yazımı
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Niyazi Karasar (2014) Bilimsel Araştırma Yöntemi (27. Basım) Burhan Baloğlu (2009) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi Der Lawrence Neuman (2010)Toplumsal Araştırma Yöntemleri Yayınodası Ali Balcı (2001) Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler Pegem
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrenme politikası kuramsal yaklaşımların sınıfta anlatılması ve konuların öğrencilerle birlikte yorumlanarak sınıf içi tartışılmasına dayalıdır. Sınıfta gerçekleştirilen tartışmalar öğrenme yönteminin önemli bir parçasıdır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev6%60
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor