PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uygulamalı Konveks Analizde Özel KonularMATH 5153 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Aralık üzerindeki konveks fonksiyonlar, Jensen eşitsizliğinin integral formu, Hermite-Hadamard eşitsizliği, konvekslik ve majörleşme, aralıklar üzerindeki karşılaştırmalı konvekslik, Gamma ve Beta fonksiyonları, özel fonksiyonların çarpımsal konveksliği, diferansiyel denklemler, konveks fonksiyonellerin minimumu.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Aralık üzerindeki konveks fonksiyonlar
2Konvekslik ve monotonluk, eşlenik konveks fonksiyonlar
3Jensen eşitsizliğinin integral formu
4Hermite-Hadamard eşitsizliği
5Konvekslik ve baskılama
6Aralık üzerindeki karşılaştırmalı konvekslik
7Gamma ve Beta fonksiyonları
8Özel fonksiyonların çarpımsal konveksliği
9Banach uzaylarında konveks fonksiyonlar
10Süreklilik
11Konveks fonksiyonların türevlenebilirliği
12Uygulamalar
13Kısmi diferensiyel denklemlerin varyasyon yaklaşımı
14Konveks fonksiyonellerin minimumu
 
Kaynaklar:
Convex functions, theory and applications, C. P. Niculescu, L. E. Persson, Universitaria Press, 2003, ISBN: 973-8043-389-9
 
Diğer Kaynaklar:
Convex functions, Monotone Operators and Differentiability, R. R. Phelps, Springer- Verlag, 1993
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev7%10
Proje1%10
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematikte yeterli bilgi; Saf ve uygulamalı matematik problemlerini çözmek için bu alanlarda uygulamalı ve teorik bilgileri kullanma becerisi3
2Soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmek için modern hesaplama araçlarını kullanma becerisi.3
3Matematikte kuramsal ve tarihsel arka planda yeterli bilgi birikimi.4
4Bireysel ve ekip olarak etkin bir şekilde çalışabilme, karmaşık disiplinler arası ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takımlarda etkili bir şekilde çalışabilme becerisi.3
5Hem sözlü hem de yazılı olarak teknik konularda İngilizce etkin bir şekilde iletişim kurabilme.3
6Bilimsel, mühendislik ve finansal problemleri çözmek için yeni deney ve algoritma kullanma, geliştirme ve uygulama becerisi.3
7Matematiksel bir problemi hem analitik hem de sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilme becerisi; Daha derin bir kavrayış kazanmak için teorik ve simülasyon yöntemlerini kullanır ve karşılaştırır.3
8Bir projeyle ilgili bulguların, sonuçların ve yorumların saf ve uygulamalı matematik alanında raporlanması, teknik rapor yazma, etkin sunum hazırlama ve yürütme becerisi.3
9Hayat boyu öğrenme ihtiyacının tanınması; Bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli kendini geliştirmeyi sağlama becerisi3
10Mesleki ve etik sorumluluk konularında farkındalık ve yasal sonuçları.4
11Verilen bir problem üzerine literatür taraması yapabilme, buna uygun teknik rapor yazabilme ve sonuçları sunabilme.4
12Disiplinlerarası projelerde ulusal veya uluslararası araştırma gruplarında verimli çalışabilme becerisi. Çıktıları tanınmış dergilerde ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilme.4