PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama AraştırmasıMAN 650693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Pazarlama araştırmasının aşamalarını bilerek planlama yapabilir.
2. Hipotez yazabilir, ölçek geliştirebilir ve saha araştırması yapabilir.
3. Veri kodlama ve tasnif edebilir
4. SPSS'de çok değişkenli veri analizi yapabilir ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir.
5. Veri araştırması sonuçlarını raporlayabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste temel olarak pazarlama araştırmasının işletmeler açısından öneminin vurgulanması ve stratejik pazarlama kararlarında oynadığı rollerin ortaya konması esastır. Bu amaçla, pazarlama probleminin tanımlanması, pazarlama araştırmasının amacının belirlenmesi, eleştirel kaynak taramasının yapılması ve hipotezlerin oluşturulması, anakütle ve örneklemin seçimi, veri kaynaklarının belirlenmesi ve veri toplanması, ölçme ve ölçeklendirme, tek, iki ve çok değişkenli analiz türleri (SPSS paket programı ile veri analizi), ilişki analizleri ve karşılaştırma analizleri, araştırma denetimi, araştırma sonuçlarının ortaya konulması, yazılması ve sunulması gibi konularda öğrencilerin derin bilgiye sahip olmaları hedeflenir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama araştırmasının temelleri
2Pazarlama araştırması süreci
3Örneklem seçimi ve örneklem yöntemleri
4Anket tasarımı ve süreci I
5Anket tasarımı ve süreci II
6Ölçme, değerlendirme ve ölçek türleri
7Ara sınav
8Ölçeklerde geçerlilik ve güvenilirlik
9Hipotez türleri ve hipotez yazma
10Araştırma raporunun hazırlanması
11SPSS programına giriş (veri kodlama, tanımlama ve veri girişi)
12SPSS veri analizi ve yorumlama
13SPSS veri analizi ve yorumlama
14SPSS veri analizi ve yorumlama
 
Kaynaklar:
Burns, A.C., Veeck, A.F. ve Bush, R.F. (2017), "Marketing Research", Pearson McDaniel, C. ve Gates, R. (2012) "Marketing Research with SPSS" John Wiley and Sons Ural, A. ve Kılıç, İ. (2013) "Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi" Detay Yayıncılık
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, örnek olay, tartışma, program öğretme
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Ödev1%20
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor