PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama İletişimi StratejileriMAN 647693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tutundurma karması uygulamalarına stratejik bir perspektiften yaklaşabilir.
2. Pazarlama iletişimi etkinliklerini planlayabilir ve
3. Pazarlama iletişimi ve etik konularını değerlendirebilir.
4. Vaka analizi yapabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Pazarlama iletişimi, “reklamcılık, halkla ilişkiler, satış geliştirme, doğrudan pazarlama gibi çeşitli iletişim yöntemlerinin stratejik rollerini değerlendiren; geniş kapsamlı bir plana dayanan ve bu yöntemleri açık tutan; tutarlı, en üst düzeyde iletişim etkisi yaratmak için bu disiplinleri birleştiren kapsamlı bir pazarlama iletişimi planlama konseptidir.” Pazarlama iletişimi, sadece tutundurma eylemlerini pazarlama iletişiminin bir parçası olarak görmekle kalmayıp aynı zamanda ürünün kendisini, markasını, ambalajını, fiyatını ve dağıtmını da pazarlama iletişimi içerisinde ele almaktadır. Bu derste, pazarlama iletişimi ögelerinin örneklere detaylı biçimde tanımlanması, tüm pazarlama iletişimi öğelerinin bütünleştirilerek; bunun, neden bir şirketin başarısı için kilit bir nokta olduğunun irdelenmesi, reklam, halkla ilişkiler, tanıtım, promosyon, sponsorluk, doğrudan pazarlama, e-iletişim ve satış stratejilerinin birleştirilerek; bunların, bir şirketin marka değerine olan katkısının araştırılması ve vaka çalışmaları yapılarak pekiştirilmesi hedeflenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama iletişimi kavramı, tanımı ve özellikleri
2Bütünleşik pazarlama iletişimi
3Tutundurma karması uygulamaları - reklam
4Tutundurma karması uygulamaları -Halkla ilişkiler ve halka benimsetme
5Tutundurma karması uygulamaları - kişisel satış
6Tutundurma karması uygulamaları -satış tutundurma
7Ara sınav
8Pazarlama karması unsurları ve pazarlama iletişimi- ürün ve ambalaj
9Pazarlama karması unsurları ve pazarlama iletişimi- dağıtım ve fiyat
10Diğer pazarlama iletişimi unsurları - doğrudan pazarlama, online pazarlama, sponsorluk
11Diğer pazarlama iletişimi unsurları - amaca yönelik pazarlama, ticari fuarlar ve sergiler
12Pazarlama iletişimi planlama süreci
13Pazarlama iletişimi ve etik
14Vaka analizleri
 
Kaynaklar:
Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2013) "Pazarlama iletişimi yönetimi", Mediacat Clow, K.E. ve Baack, D. (2016) "Bütünleşik reklam, tutundurma ve pazarlama iletişimi", Nobel Akademik Yayıncılık Percy, L. (2014) "Strategic, integrated marketing communications" Routledge
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, sunum, örnek olay çalışması, soru-cevap, tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Proje1%30
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor