PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çokuluslu Pazarlama StratejileriMAN 646693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uluslararası pazar çevresini anlamak
2. Küreselleşme ve bölgeselleşme konularında farklılaşmak
3. Standartlaşma ve yerelleşme konularını farklılaştırmak
4. Küresel ürün ve marka stratejilerinde sosyal ve kültürel çevrenin önemini anlamak
5. Küresel çapta hedef pazar, konumlandırma ve pazar bölümleme konularını anlamak
6. Küresel pazarlama iletişimi strateji ve kararlarını anlamak
7. Küresel pazarlara giriş stratejileri
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders genel hatlarıyla uluslararası pazarlamaya ilişkin konuları ve sorunları yerel pazarlama anlayışından farklılaşan noktalarıyla ortaya koymayı amaçlamakta ve derinlemesine bir literatür taramasını hedeflemektedir. Ders; uluslararası pazarlardaki kurum, kuruluş ve bireylere ilişkin kültürel, sosyo-ekonomik, politik ve yasal farklılıkları pazarlama değişkenleri ile harmanlayarak bir stratejik bakış açısı sunmaktadır. Bunların yanı sıra küreselleşme, bölgeselleşme, standardizasyon ve adaptasyon stratejileri, kültürlerarası etkileşim, uluslararası pazarlama iletişimi, uluslararası pazarlarda dağıtım ve fiyatlandırma politikları, ürün geliştirme stratejileri ve uluslararası pazar bölümleme stratejileri üzerinde de durulmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Çok uluslu pazarlamada temel kavramlar ve yaklaşımlar:
2Çok uluslu pazarlamada çevresel faktörler: sosyo-kültürel yaklaşımlar
3Çok uluslu pazarlamada çevresel faktörler: ekonomik yaklaşımlar
4Çok uluslu pazarlamada çevresel faktörler: yasal politik yaklaşımlar
5Uluslararası pazara giriş stratejileri: bölgeselleşme ve e-pazarlama yaklaşımları
6Uluslararası pazara giriş stratejileri: gelişen pazarlar ve çok uluslu pazar bölgeleri
7Ara sınav
8Çokuluslu pazar araştırması
9Çok uluslu pazarlamada ürün politikaları ve geliştirilen yaklaşımlar
10Çok uluslu pazarlamada güncel tutundurma politikaları ve geliştirilen yaklaşımlar
11Çok uluslu pazarlamada güncel tutundurma politikaları ve geliştirilen yaklaşımlar
12Çok uluslu pazarlamada dağıtım-fiyat politikaları ve geliştirilen yaklaşımlar
13Çok uluslu pazarlama stratejisi geliştirme ve uygulama
14Sunumlar
 
Kaynaklar:
Cateore, P., Gilly M., ve Graham J. (2015) "International Marketing", McGraw Hill Hollensen, S. (2016) "Global MArketing", Pearson
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, örnek olay çalışması, tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Proje1%20
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor