PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Marka Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme SüreciMAN 620693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Marka yönetimindeki ana süreçleri ve metodolojileri tanımlayacak, marka kimliği / marka imajı ve marka değeri inşa etmeyi öğrenecektir.
2. Pazarlama zekası / analitiği ile sosyal ve dijital medya kanallarından elde edilen içgörülerle tüketici ürünleri / hizmetleri için etkili marka stratejileri formüle edebilecektir.
3. Yeni ürün geliştirme çalışmalarının önemini ve karşılaşılan temel sorunları tanımlayacaktır.
4. Yeni ürün geliştirme sürecinin stratejik yapısını ve her basamağa dair temel faaliyetleri inceleyecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere markalaşma ve yeni ürün geliştirme süreci hakkında temel bir bakış açısı sunacaktır. Dersin ilk amacı, öğrencileri güçlü bir marka geliştirmenin ve yönetmenin kavramsal temelleri ile tanıştırmak ve marka performansını ölçme ve yorumlama yöntemlerine de vurgu yapmaktadır. Dersin ikinci yarısında ise, işletmelerde yeni ürün geliştirme faaliyetlerinin önemi, başarılı yeni ürün yaratabilmenin şartları ortaya koyulacak ve stratejik sürece dair basamaklar detaylı olarak analiz edecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Markalar nasıl değer yaratırlar?
2Markalamanın Stratejik Boyutları
3Marka Çeşitliliği
4Marka Kimliği, Marka Kişiliği ve Marka Konumlandırma
5Marka Bileşenleri
6Marka Mimarisi
7Ara Sınav
8Marka Özü / Marka Sevgisi / Marka Nefreti
9Yeni Ürün Tanımı ve Stratejik Önemi
10Yeni Ürün Geliştirme Basamakları
11Yeni Ürün Yönetiminde Etik Konular
12Yeni Ürün Geliştirme Sürecini Yönetmek
13Bilimsel Makale Analizleri
14Bilimsel Makale Analizleri
 
Kaynaklar:
• Ders Kitabı: Strategic Brand Management (4th edition), Kevin Lane Keller, Prentice Hall. • Makale İncelemeleri ve Sunumları • Konu Slaytları
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Makale İncelemeleri, Anlatım, Tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Final sınavı1%35
Proje3%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor