PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Örgütsel DavranışMAN 617693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mikro örgüt kuramının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2. Davranışçı yaklaşımı kavrar.
3. Örgütsel davranış alanını tanımlar.
4. Mikro örgüt kuramının alt yapısını kavrar.
5. Mikro örgüt kuramları ile örgütsel davranış alanında bir probleme ilişkin kavramsal çerçevenin basıl çizileceği konusunda hakim olur.
6. Mikro örgüt kuramını birey, grup ve örgüt düzeyinde açıklayabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Derste mikro örgüt kuramlarının gelişimi ve kökenleri; psikolojik köken, davranışçı yaklaşım, bilişsel psikoloji ve sosyal psikoloji irdelenmektedir. Ders temel olarak üç ana düzeyde ele alınmaktadır. İlk olarak birey bazında; benlik algısı, benlik ve benlik sınıflaması, atıf kuramı ve izlenim yönetimi gibi konulara, ikinci olarak grup düzeyinde; sosyal mübadele kuramı, sosyal kimlik kuramı, sembolik etkileşim kuramı, güven ve liderlik konuları ele alınmaktadır. Son düzey olan örgüt düzeyinde ise örgüt kültürü ve örgüt yapısı ile tasarımı ele alınmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Makro örgüt kuramlarının gelişimi ve kökenler: Psikolojik köken ve davranışçı yaklaşım
2Mikro örgüt kuramlarının gelişimi ve kökenler: Bilişsel psikoloji ve sosyal psikoloji
3Benlik, benlik algısı ve benlik sınıflaması
4İzlenim yönetimi
5Atıf kuramı
6Biliş ve öğrenme
7Ara sınav
8Sosyal mübadele ve sosyal kimlik kuramları
9Sembolik etkileşim kuramı
10Güven
11Liderlik
12Sosyal ağ düzeneği
13Örgüt kültürü
14Örgüt yapısı ve tasarımı
 
Kaynaklar:
Newstorm, J. (2015) "Organizational Behaviour, Human Behaviour at Work", McGraw Hill
 
Diğer Kaynaklar:
Tüz, M.V. ve Tuzcuoğlu, Z. (2016) "Örgütsel Davranış" Alfa Aktüel
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz-yüze anlatım, makale araştırması, ödev ve tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Ödev1%20
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor