PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Satış YönetimiBAI 114123 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sektördeki işletme ve pazarlama bilgisini değerlendirebilecektir.
2. Satış ve pazarlama yönetiminin temel işlevlerini gerçekleştirmek için satış işlevini uygun şekilde yönetme ile ilgili teori ve kavramları yorumlayabilecektir
3. Sağlıklı kararlar almak için gerekli bilgileri toplamak ve bunlara erişmek için teknolojik araçları kullanabilir.
4. Satış yönetimi ve pazarlama ile ilgili olarak çeşitli disiplinler arasındaki ilişkileri yapılandırabilir.
5. Satış yönetimi sürecinde karşılaşılabilecek etik sorunlar karşısında bilinçli kararlar verebilir
6. Takım tabanlı yönetim sistemlerinde çalışma yeteneğini ve satış alanında başarı için gerekli takım üyesi olma becerilerini geliştirecektir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders bankacılık ve sigortacılık alanında profesyonel satış ve satış yönetiminde kariyer yapmak isteyen öğrenciler düşünülerek oluşturulmuştur. Bu ders, çalışanların genel satış performansını hem etkinlik hem de verimlilik açısından arttırmak amacıyla bir satış gücünün nasıl yönetileceğiyle ilgilenir. Ders, satış teknik ve yöntemleri, satış ekibi oluşturma ve yönetme, müşteri ziyaret planlaması, satış görüşme aşamaları, farklı ürün grupları için satış teknikleri gibi temel konuları içermektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İletişim Esasları
2İşletme ve Pazarlamanın Temelleri
3Kişisel Satış Kavramı ve Satış Modellerinin Değerlendirilmesi
4İlişkisel Değer ve İletişim Stilleri Oluşturma
5Ürün Çözümleri Oluşturmak
6Satın Alma Süreci ve Satın Alma Davranışı
7Ara sınav
8Müşteri Adayları Oluşturma ve Değerlendirme
9Müşteri Sunumları / Müşteriye Yaklaşım ve Müşteri İhtiyacını Keşfetme
10Müşteri Danışmanı Sunumları ve Müzakereleri
11Müşteri (Ortak) Satışını Kapatma ve Onaylama
12Müşteri / Ortaklık Geliştirme
13Satış Gücünün Yönetimi
14Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmeler
 
Kaynaklar:
Thomas N. Ingram, Raymond W. LaForge, Ramon A. Avila, Charles H. Schwepker Jr., and Michael R. Williams Sales Management: Analysis and Decision Making Taylor&Francis 2012 978-0765626400
 
Diğer Kaynaklar:
Gerald L. Manning, Barry L. Reece Selling Today: Creating Customer Value (13th Edition) Prentice Hall 2014 978-0131055445
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavlarının yanı sıra ödevler ve güncel sorunların işleneceği takım projeleri de yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Ödev1%10
Proje1%25
Final sınavı1%45
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor