PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Akademik Başarı ve Yaşam BecerileriADA 2282 + 022,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Problem Çözme de yeni yollar aramalarını sağlar
2. Akademik başarılarıyla ilgili sorunların farkına varırlar
3. Akademik başarıları artar
4. Eleştirel düşünmeye başlarlar
5. Stresle, duyguları ile başetmeyi öğrenirler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yaşam becerileri günlük hayatta okulda, evde, iş yerinde karşılaştığımız zorluklarla başa çıkmak için gerekli olan yetenekleri ifade eder. Yaşam becerileri hayatımızın boyunca ihtiyaç duyacağımız yeteneklerdir. Yaşam becerileri bireylerin gündelik ihtiyaçlar ve zorluklarla başa çıkabilmelerini sağlayan uyarlanabilir ve olumlu davranışsal yeteneklerdir. Yaşam becerilerinin, bireylerin gelişim ve değişim sürecinde varlıklarını etkin bir şekilde devam ettirebilmeleri için sahip olmaları gereken yeterlilikleri ifade ettiği görülmektedir. Yaşam becerileri şu şekilde sıralanabilir:
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Akademik Başarı Nedir
2Akademik Başarıyı Etkileyen Değişkenler Nelerdir
3Öğrenme ve öğrenme kuramları
4Özfarkındalık
5Karar Verme
6Yaratıcı Düşünme
7Eleştirel Düşünme
8Problem Çözme
9İletişim
10Sözsüz İletişim
11Kişilerarası İlişkiler
12Empati
13Stresle Başetme
14Duygularla Başetme , Zaman Yönetimi
 
Kaynaklar:
The World Health Organization [WHO]. (1997). Life skills education in schools. Programme on mental health. Dıvısıon Of Mental Health anPreventıon of Substance Abuse. World Health Organızatıon. Dökmen, Üstün (2018) Empati. İstanbul: Remzi Kitabevi Ökdem, Meltem (2018) Ders Notları. Nosich, G. (2018). Learning To Think Things Through. ( Çeviren Yrd. Doç. Dr. Birsel Aybek) Sabuncuoğlu Z. ve Paşa M. (2002) Zaman Yönetimi.Bursa:Ezgi Kitabevi
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze eğitim yapılmakta anlatım, sunum yapma, soru- cevap yöntemleri kullanılmaktadır
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%60
Ödev1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor