Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Etkili Zaman Yönetimi | ADA 226 | | | 2 + 0 | 2 | 2,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Zaman yönetimi ile ilgili farkındalığı artar |
2. Zamanı etkili kullanmayı öğrenir. |
3. Zamanı iyi kullanmasından dolayı stresi azalır |
4. Zamanı iyi kullanmasından dolayı akademik başarısı artar |
5. Gelecekte iş hayatında daha başarılı olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Zaman paha biçilmez bir kaynaktır. Herkesin 24 saati vardır. Zamanı satın alamayız, biriktiremeyiz, ödünç alamayız, çalamayız ,hiçbir şekilde değiştiremeyiz. Neden bazı insanlar zamanlarını kullanmakta diğerlerinden daha iyidir. Bunun cevabı zaman yönetimidir. Zaman yönetimi, kişinin iş ve özel yaşamında başarılı olması için planlama, organize etme ve kontrol etme gibi yönetim fonksiyonlarını kendi faaliyetlerine uygulama sürecidir.
Zaman yönetimi önemlidir. Çünkü;
a- Zaman sınırlıdır.
b- Eğer zaman yönetimi öğrenirseniz. Daha az çabayla daha başarılı olursunuz
c- Karar verme becerileriniz gelişir.
d- İş hayatınızda ve özel hayatınızda daha başarılı olursunuz. Zaman yönetimin başarının anahtarıdır.
e- Zamanı iyi kullanmak stresi azaltır.
f- Kişisel disiplin sahibi olursunuz. Bu şekilde yapılacak işleri ertelemezsiniz. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Zaman Nedir? Zaman yönetimi Nedir? |
2 | Zaman Teorileri (Pareto, Pickle Jar, Zaman Matrisi, Kanban) |
3 | Zaman Yönetiminde Farklı yaklaşımlar ( Düzenli Yaşam Yaklaşımı, Savaşçı Yaklaşım) |
4 | Sihirli Araç yaklaşımı, Beceri Yaklaşımı, Pomodore, ABC Yaklaşımı) |
5 | Hedef Belirleme, İyileştirme Yaklaşımı, Kendini Akıntıya Bırakma |
6 | Kişiden Kaynaklanan Zaman Tuzakları ( Özdisiplin Eksikliği, Bireysel Hedeflerin Eksikliği, Erteleme ve Oyalama= |
7 | Hayır Diyememek, Hafife Alma, Önceliklerin Belirsizliği, Stres ve Zaman Baskısı |
8 | Olumsuz Kişisel Tutum, Alışkanlıkların etkisinde olmak, Kararsızlık, Güç olandan kaçmak |
9 | İşten Kaynaklanan Zaman Tuzakları ( Sık ve uzun telefon konuşmaları, beklenmeyen misafirler, Yetersiz sekreterya hizmetleri, gereksiz toplantılar |
10 | Yönetim anlayışından kaynaklanan zaman tuzakları ( Yetki devrinden kaçınma, koordinasyon eksikliği, aşırı ve yetersiz yönetim, açık kapı politikası |
11 | Yetki devrindan kaçınma, yönetsel hedeflerin belirsizliği, koordinasyon eksikliği, aşırı veya yetersiz yönetim, açık kapı politikası |
12 | Zaman Planlama ve Yönetme Teknikleri ( İletişim araçlarının etkin kullanımı, Sekreterya hizmetlerinin etkin kullanımı, Önceliklerin belirlenmesi, acil ve önemli işleri ayırt etmek, tututmlar ve zaman yönetimi |
13 | Örgütsel zaman yönetimi ( Ertelemekten kaçınma, Kendi kendinize söz verme, mükemmel olmayın, büyük işleri parçalara bölün, Bir iş üzerinde durun ve tamamen bitirin, hayır demeyi öğrenin, zaman çizelgesi hazırlayın |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Yılmaz A. (2015). Etkin Zaman Yönetimi . Bursa: Ekin Yayın Dağıtım
Evans, C. (2008) Time Management for Dummies. England: John Wiley & Sons
Sabuncuoğlu, Z ve Paşa, M.(2002) Zaman Yönetimi Bursa: Ezgi Kitabevi
Edt: Prof. Dr. Adnan Çelik, Şerif Şimşek, Abdullah Soysal (2016) Zaman Yönetimi |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze eğitim, soru cevap ve sunum, tartışma yöntemleri kullanılmaktadır |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |