PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilim TarihiCEC 226493 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrencileri bilimin tarihi konusunda bilgilendirmek.
2. Popüler kuramlar ve son bilimsel gelişmeler hakkında genel kültür kazandırmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bilimin gösterdiği aşamaları ve günümüzün popüler kuramlarını, bunların gelişmelerini ve günümüzdeki bilimsel çalışmaları kapsayan bir genel kültür dersidir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı: Bilimin tanımı ve özellikleri, bilimsel yöntem
2Antik çağda bilim (Sümer, Mısır, Çin, Hint, Ortaasya Türk)
3Antik çağda bilim (Antik Yunan, Helenler, Roma ve Amerika)
4Ortaçağ’da bilim (Avrupa ve İslam coğrafyası)
5Modern bilime yöneliş
6Çağdaş bilimin kurulması (Newton mekaniği)
7Aydınlanma dönemi ve bilim
818 ve 19. yüzyıllarda bilim (Fizik ve kimya; Endüstri Devrimi)
918 ve 19. yüzyıllarda bilim (Biyolojideki gelişmeler; evrim kuramları, genetik bilimi)
10Bilimde önemli kuramlar ve gelişmesi: Görelilik kuramı
11Bilimde önemli kuramlar ve gelişmesi: Kuantum kuramı
12Bilimsel araştırmalar ve teknoloji: Büyük Hadron Çarpıştırıcılar
13Bilimsel araştırmalar ve teknoloji: Büyük Hadron Çarpıştırıcılar
14Günümüzde bilim
 
Kaynaklar:
Cemal Yıldırım.(2000). Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Cemal Yıldırım.(1983). Bilim Tarihi İstanbul: Remzi Kitabevi. Sevim Tekeli vd. (2015). Bilim Tarihine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık.
 
Diğer Kaynaklar:
Aydın Sayılı. (2010). Bilim Tarihi. İstanbul: Gündoğan Yayınları. Robert Winston (Genel Yayın Yön.). (2013). Bilim Tarihi. İstanbul: Alfa Basım Yayın.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, yüz yüze eğitim tekniğiyle, yansılarla anlatım, ders konusu ile ilgili film gösterimi, ödevler verilmesi ve öğrenciler tarafından sunumlar yapılması suretiyle yapılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%50
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor