Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Tasarımda Kültür, Biliş ve Yaratıcılık | ARCH 411 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yaratıcılık ve tasarımın bilişsel temelini anlama yeteneği. |
2. Yaratıcı tasarım sürecinin bilişsel ve kültürel kökenleri hakkında farkındalık. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, kültürel bilginin yaratıcılık ve mimari tasarımdaki bilişsel etkisine dair güncel teorileri ve araştırma sonuçlarını incelemeye çalışmaktadır. Biliş, kültür, yaratıcılık ve mimari tasarım üzerine teorik tartışmalar içerir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Biliş: Kapsam ve Tanım |
2 | Biliş: Bilgi Depolama Konusundaki Bilişsel Teoriler |
3 | Biliş: Bilişsel Şemalar |
4 | Biliş ve Kültür: Durumlu Biliş Kuramı ve Kültür ve Biliş İlişkisi |
5 | Biliş ve Kültür: Kültürel Şemalar (Bilişsel şemaların bir alt kümesi olarak) |
6 | Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık ve Tasarımın Bilişsel Özellikleri |
7 | Biliş ve Yaratıcılık: Tasarım Probleminin Bilişsel Tanımı ve Tasarımda Yaratıcılığın Rolü |
8 | Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık ve Tasarımda Bilişsel Şemaların Rolü |
9 | Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık ve Tasarımda Bilişsel Şema Türleri |
10 | Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık ve Tasarımda Kültürel Şema Türleri |
11 | Biliş, Yaratıcılık ve Kültür: Yaratıcılık ve Tasarımda Kültürel Şemaların Bilişsel Rolü |
12 | Tasarım Eğitiminde Biliş, Yaratıcılık ve Kültür: Tasarım eğitimi ve Pedagoji |
13 | Tasarım Eğitiminde Biliş, Yaratıcılık ve Kültür: Mimari Tasarım Eğitiminde Ön Bilgi ve Kültürel Şemaların Bilişsel Rolü |
14 | Tasarım Eğitiminde Biliş, Yaratıcılık ve Kültür: Tasarım Eğitiminde Ön Bilginin Aktifleştirilmesinin Yöntem ve Modelleri |
|
Kaynaklar: |
Thagard, Paul Mind: introduction to cognitive science, second edition MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2005
Akın, Ömer, Psychology of architectural design, Pion, London,1986
R. J. Sternberg (Ed.), Handbook of Creativity, Cambridge University Press, Cambridge, 1999
Anderson, J. R., Cognitive psychology and its implications, Worth Publishers, New York, 2000
Bruning, R. H., Schraw, G., Norby, M. & Ronning, R. (Eds.), Cognitive psychology and instruction, Pearson Merrill Prentice Hall , Ohio, 2004
C. Eastman, W. Newstetter & M. McCracken (Eds.), Design knowing and learning: Cognition in design education, Elsevier Books, Oxford, 2001
Cross, N., Designerly ways of knowing, Springer-Verlag, London, 2006
Cross, N., Christiaans, H. & Dorst, K. (Eds.), Analyzing design activity, John Wiley & Sons, Chichester, UK, 1996
D. H. Feldman, M. Csikszentmihalyi & H. Gardner (Eds.), Changing the world: A framework for the study of creativity, Praeger Publishers, London, 1994
M. Posner (Ed.), The foundation of cognitive science, The Mit Press, Cambridge, 1989
Gero, J. S. & Maher, M. L. (Ed.s), Modeling creativity and knowledge-based creative design, Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale, New Jersey, 1993
Jones, J. C., Design methods, John Wiley, New York, 1970 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders haftada üç saat teorik ders anlatımı içermektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |