PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Tasarımda Kültür, Biliş ve YaratıcılıkARCH 4113 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yaratıcılık ve tasarımın bilişsel temelini anlama yeteneği.
2. Yaratıcı tasarım sürecinin bilişsel ve kültürel kökenleri hakkında farkındalık.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, kültürel bilginin yaratıcılık ve mimari tasarımdaki bilişsel etkisine dair güncel teorileri ve araştırma sonuçlarını incelemeye çalışmaktadır. Biliş, kültür, yaratıcılık ve mimari tasarım üzerine teorik tartışmalar içerir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş ve Ders İzlencesinin Sunumu
2Biliş: Bilişin ve Bilişsel Bilimin Tanımı ve Kapsamı
3Biliş: Bilişin Özellikleri (1) (Zihin ve Beyin)
4Biliş: Bilişsel Çalışmaların Tarihi, Gelişimi ve Bilişle İlgili Önemli Kuramlar
5Biliş: Bilişin Özellikleri (2) (Bilgi ve Bellek: Zihinsel Temsil Türleri, Bilişsel Şemalar ve İkili Kod Teorisi)
6Biliş: Bilişin Özellikleri (3) (Bilgi ve Bellek: Bilişsel Bilgi Depolama Teorileri ve Bellek Modelleri)
7Biliş ve Kültür: Bağlamsal Biliş Teorisi ve Kültür ile Biliş İlişkisi
8Biliş ve Yaratıcılık: Problem Çözme (1) (Problem Çözmenin Bilişsel Özellikleri, Problem Çözmenin Tanımı, Bileşenleri ve Adımları)
9Biliş ve Yaratıcılık: Problem Çözme (2) (Problem Çözme Döngüsünün Tasarıma Etkileri, Tasarım Alanında Genel ve Alana Özel Bilginin ve Uzmanlığın Önemi)
10Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık (1) (Yaratıcılığın Tanımı ve Yaratıcılığın Aşamaları)
11Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık (2) (Yaratıcılıkta Öncel Bilgi ve Bilişsel Şemaların Rolü)
12Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık (3) (Yaratıcılığın Gelişimini Etkileyen Faktörler)
13Kültür, Biliş, Yaratıcılık (1): Biliş, Kültür ve Yaratıcılık Teorilerinin Tasarım ve Tasarım Eğitimi Üzerindeki Etkileri
14Kültür, Biliş, Yaratıcılık (2): Biliş, Kültür ve Yaratıcılık Teorilerinin Tasarım ve Tasarım Eğitimi Üzerindeki Etkileri
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Thagard, Paul. Mind: Introduction to cognitive science, second edition, MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2005. Akın, Ömer. Psychology of architectural design, Pion, London,1986. R. J. Sternberg (Ed.), Handbook of Creativity, Cambridge University Press, Cambridge, 1999. Anderson, J. R., Cognitive psychology and its implications, Worth Publishers, New York, 2000. Bruning, R. H., Schraw, G., Norby, M. & Ronning, R. (Eds.), Cognitive psychology and instruction, Pearson Merrill Prentice Hall , Ohio, 2004. Cross, N., Designerly ways of knowing, Springer-Verlag, London, 2006.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, her hafta 3 saat süreyle gerçekleştirilen teorik konu anlatımlarını içermektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor