PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Tasarımda Kültür, Biliş ve YaratıcılıkARCH 4113 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yaratıcılık ve tasarımın bilişsel temelini anlama yeteneği.
2. Yaratıcı tasarım sürecinin bilişsel ve kültürel kökenleri hakkında farkındalık.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, kültürel bilginin yaratıcılık ve mimari tasarımdaki bilişsel etkisine dair güncel teorileri ve araştırma sonuçlarını incelemeye çalışmaktadır. Biliş, kültür, yaratıcılık ve mimari tasarım üzerine teorik tartışmalar içerir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Biliş: Kapsam ve Tanım
2Biliş: Bilgi Depolama Konusundaki Bilişsel Teoriler
3Biliş: Bilişsel Şemalar
4Biliş ve Kültür: Durumlu Biliş Kuramı ve Kültür ve Biliş İlişkisi
5Biliş ve Kültür: Kültürel Şemalar (Bilişsel şemaların bir alt kümesi olarak)
6Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık ve Tasarımın Bilişsel Özellikleri
7Biliş ve Yaratıcılık: Tasarım Probleminin Bilişsel Tanımı ve Tasarımda Yaratıcılığın Rolü
8Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık ve Tasarımda Bilişsel Şemaların Rolü
9Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık ve Tasarımda Bilişsel Şema Türleri
10Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık ve Tasarımda Kültürel Şema Türleri
11Biliş, Yaratıcılık ve Kültür: Yaratıcılık ve Tasarımda Kültürel Şemaların Bilişsel Rolü
12Tasarım Eğitiminde Biliş, Yaratıcılık ve Kültür: Tasarım eğitimi ve Pedagoji
13Tasarım Eğitiminde Biliş, Yaratıcılık ve Kültür: Mimari Tasarım Eğitiminde Ön Bilgi ve Kültürel Şemaların Bilişsel Rolü
14Tasarım Eğitiminde Biliş, Yaratıcılık ve Kültür: Tasarım Eğitiminde Ön Bilginin Aktifleştirilmesinin Yöntem ve Modelleri
 
Kaynaklar:
Thagard, Paul Mind: introduction to cognitive science, second edition MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2005 Akın, Ömer, Psychology of architectural design, Pion, London,1986 R. J. Sternberg (Ed.), Handbook of Creativity, Cambridge University Press, Cambridge, 1999 Anderson, J. R., Cognitive psychology and its implications, Worth Publishers, New York, 2000 Bruning, R. H., Schraw, G., Norby, M. & Ronning, R. (Eds.), Cognitive psychology and instruction, Pearson Merrill Prentice Hall , Ohio, 2004 C. Eastman, W. Newstetter & M. McCracken (Eds.), Design knowing and learning: Cognition in design education, Elsevier Books, Oxford, 2001 Cross, N., Designerly ways of knowing, Springer-Verlag, London, 2006 Cross, N., Christiaans, H. & Dorst, K. (Eds.), Analyzing design activity, John Wiley & Sons, Chichester, UK, 1996 D. H. Feldman, M. Csikszentmihalyi & H. Gardner (Eds.), Changing the world: A framework for the study of creativity, Praeger Publishers, London, 1994 M. Posner (Ed.), The foundation of cognitive science, The Mit Press, Cambridge, 1989 Gero, J. S. & Maher, M. L. (Ed.s), Modeling creativity and knowledge-based creative design, Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale, New Jersey, 1993 Jones, J. C., Design methods, John Wiley, New York, 1970
 
Diğer Kaynaklar:
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders haftada üç saat teorik ders anlatımı içermektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Final sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor