PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Nano ölçekte Üretim ve KarakterizasyonMNT 503513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Nanomalzemelerin çeşitleri ve yapılarını öğrenirler
2. Nanoölçekte sentezleme ve uygun üretim tekniklerini seçme konusunda bilgi sahibi olurlar
3. Nano ölçekte üretim-yapı-özellik ilişkisini anlama becerisi kazanırlar
4. Farklı karakterizasyon cihazları ve bu cihazların kabiliyetleri hakkında bilgi sahibi olurlar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Litografik metodlar (CVD, PVD, e-beam, ion beam, magnetron, buharlaştırma) Moleküler-demet epitaksi yöntemi, Kendiliğinden sıralanma yöntemi ve uygulamaları,baskı yöntemleri Yapısal, fonksiyonel, kimyasal ve fiziksel karakterizasyon.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş
2Nanomalzemelerin boyutlandırılması
3Nanomalzeme Sentezleme Tekniklerine Giriş (Yukarıdan aşağı-Aşağıdan yukarı yöntemler)
4Nano ölçekte üretim-İnce film üretim teknikleri
5Nano ölçekte üretim-litografi, baskı ve yazma teknikleri
6Nano ölçekte üretim-Sol-Jel teknikleri
7Nano ölçekte üretim-Mekanik alaşımlama, aşırı plastik deformasyon
8Nano Ölçekte üretim-Kendiliğinden düzenlenme yöntemleri
9Nanomalzeme karakterizasyon yöntemlerine genel bakış
10Nano Ölçekte Karakterizasyon-Görüntüleme yöntemleri
11Nano Ölçekte Karakterizasyon-Tarama Prob Mikroskopları
12Nano Ölçekte Karakterizasyon-Bulk Kimyasal Kompozisyon Analizi
13Nanoölçekte Karakterizasyon- XPS ve XRF
14
 
Kaynaklar:
Handbook of Nanotechnology, Bharat Bhushan (Ed.), 3rd revised and extended edition, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2010.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Proje1%40
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor