PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Nanoteknolojinin temelleriMNT 501513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Nanomalzemelerin yapı-özellik ilişkisini anlarlar
2. Nanomalzeme özelliklerinin temelindeki bilimi tanımlarlar
3. Nanoteknoloji malzemeleriyle ilgili bilimsel problemleri sistematik olarak çözebilirler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders farklı boyutlardaki nanoyapılı malzemeler hakkında genel bir bakış açısı verecektir. Nanoparçacıklar, nanoçubuklar ve ince filmlerin sentezi hakıında bilgi verilecek, optik, mekanik, elektriksel ve manyetik özellikleri, nanofiberler, nanogözenekli polimerler, nanoseramikler, nano yapılı oksitler, nanokristallin malzemeler ve biyomedikal uygulamalarda nanomalzemelere değinilecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş
2Nanoteknolojinin gelişimi
3Nanoyapıların yapıları ve sınıflandırılması
4Karbon esaslı nanomalzemeler
5Gözenekli Nanomalzemeler
6İşlenmiş ince filmler
7Aerojeller
8Yarıiletken quantum noktalar
9Nanoteller, nanoçubuklar ve nanosütunlar
10Nanokompozitler
11Nanomalzemelerin yüzey özellikleri
12Nanoparçacıklar arasındaki kuvvetler
13Nanomalzemelerin Özellikleri (Elektrik ve Magnetik)
14Nanomalzemelerin Özellikleri (Mekanik ve ısı)
 
Kaynaklar:
Bharat Bhushan (Ed.), Handbook of Nanotechnology, 3rd edition, Springer Heidelberg Dordrecht London New York, 2010, 978-3-642-02524-2
 
Diğer Kaynaklar:
Charles P. Poole, Jr. Frank J. Owens, Introduction to Nanotechnology, John Wiley&Sons Inc, 2003, 0-471-07935-9
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev2%10
Proje1%40
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor