Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Uygulamaları: 3DS Max İleri Modelleme ve Vray Görselleştirme Teknikleri | INAR 462 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilgisayar ortamında yapı ve yapı iç mekanlarının modelini üretme yeteceği kazanırlar |
2. Ürettikleri dijital modelleri kullanarak foto gerçekçi yapı ve iç mekan görselleri üretebilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilerin alanında standart belirleyici bilgisayar programlarından biri olan 3DS Max kullanarak mimari/iç mimari görselleştirme teknikleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Buna göre, bu ders 3DS Max hakkında temel bilgiye sahip olan öğrenciler için uygundur.
Ders, sırasıyla ileri modelleme ve render teknikleri olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Dersin ilk bölümü öğrencilerin bilgisayarlı düşünme yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, program parametrik modelleme için bir tasarım jeneratörü olarak kullanılmaktadır. İkinci bölümde ise öğrencilerden Corona görselleştirme motorunu kullanarak iç ve dış yaşam alanlarının foto-gerçekçi görüntülerini oluşturmaları beklenmektedir. Bu amaçla, görselleştirme motoru tarafından sağlanan malzemeler, malzeme atama teknikleri ve uygun ışık ve kamera parametreleri ile sahne ayarları gibi yardımcı özellikler ele alınmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Arayüzle tanışma. |
2 | Temel modelleme teknikleri: Editable Poly, Editable Spline ve NURBS modelleme araçları |
3 | 2B ve 3B tutunma ve yakalama referansları, kopyalama ve örnek çıkarma. |
4 | Düzenleme araçları (Modifiers) kullanarak modelleme-1 (Bend, twist, taper, ffd ,slice, turbo-smooth) |
5 | Düzenleme araçları (Modifiers) kullanarak modelleme-2 (noise; ripple; wave; cap holes; stretch) |
6 | "Editable Poly" tekniğiyle modelleme-1 (Vertex, Edge, Border, Polygon, Attach) |
7 | "Editable Poly" tekniğiyle modelleme-2 (Slice & Section, Inset, Bevel, Outset, Bridge) |
8 | "Editable Spline" tekniğiyle modelleme-1 (Slice & Section, Inset, Bevel, Outset, Bridge) |
9 | "Editable Spline" tekniğiyle modelleme-2 (Loft, Sweep, Bevel-Profile) |
10 | Parametric modelleme: Kodlar ve eklentiler. |
11 | NURBS Modelleme: NURBS nokta ve yüzeylerin "Editable Poly" nesnelerine dönüşümü. |
12 | CORONA arayüzü: Malzeme hazırlama ve atama. |
13 | CORONA görselleştirme ve kamera ayarları |
14 | CORONA ışık ayarları ve test görseli üretilmesi. |
|
Kaynaklar: |
• Tickoo, Sham. Autodesk 3ds Max 2020: A Comprehensive Guide, 20th Edition, USA: Purdue University, 2019.
• Kuhlo, Markus. Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization İst Edition, MA0183 USA: 2016.
• Kelly L, Murdock. Kelly L. Murdock's Autodesk 3ds Max 2021 Complete Reference Guide
|
|
Diğer Kaynaklar: |
• https:// www. ambientcg.com
• https://www.autodesk.com.tr/products/3ds-max/overview
• https://www.chaosgroup.com/vray/3ds-max
• https://corona-renderer.com/
• https://corona-academy.com/
• https://3dsky.org/
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3DS Max programının modelleme ve foto-gerçekçi görüntü elde etme ile ilgili akış şeması teorik dersler aracılığıyla aktarılmaktadır. Ayrıca programın modelleme araçlarının kullanımını destekleyen sınıf içi uygulama örnekleri ile öğrencilerin edindikleri teorik bilgilerin bilgisayar ortamında kullanılan pratik tasarım ve modelleme becerilerine dönüşmesi amaçlanmaktadır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |