PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Planlamada Bölgesel Araştırma YöntemleriCRP 3793 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bölgesel analiz yöntemlerini açıklamak
2. Belirli yöntemlerle bölgelerin ekonomik yapısını anlamak
3. Belirli analiz ve yöntemlerle bölgelerin ekonomisini projeksiyon yapmak ve tahmin etmek
4. Bölgesel analizleri planlama sürecine uyarlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, bölgesel ve bölgelerarası çalışmalarda uygulanan temel yöntemleri ve analizleri kapsamaktadır. Shift-share analizi, girdi-çıktı ve ekonomik taban modelleri gibi geleneksel tekniklerin yanı sıra bazı yeni yöntemler de derste tanıtılmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Bölgesel Analiz Yöntemlerine Giriş
2Ekonomik Taban Teorisi ve Sektörel Hedefleme
3Uzmanlaşma: Yerleşim Katsayısı, Yerelleşme Katsayısı, Yerelleşme Eğrisi
4Asgari Gereklilik Tekniği
5Shift-Share Analizi ve Genişletmeleri – I
6Shift-Share Analizi ve Genişletmeleri – II
7Bölgesel Sektör Kümelerini Belirlemek ve Ölçmek İçin Nicel Analiz
8Veri Zarflama Analizi (Data Envelopment Analysis)
9Lorenz Eğrisi ve Gini Katsayısı
10Çekim Modeliyle Nüfus Potansiyeli ve Mekânsal Etkileşim
11Çok Sektörlü Analiz
12Bölgelerarası ve Çok Bölgeli Girdi-Çıktı Teknikleri
13Sosyal Hesap Matrisi Analizi
14Bölgesel Analizin Özeti ve Değerlendirmesi
 
Kaynaklar:
Isard, W Methods Of Interregional And Regional Analysis Ashgate 1998 1859724108 Stimson,R.J Regional Economic Development, Analysis And Planning Strategy Springer 2006 Capello, R. And Nijkamp, P. Handbook Of Regional Growth And Development Theories Edward Elgar 2009
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin öğretim politikası, analitik model ve tekniklerin arkasındaki teorilerin anlatımına dayanmaktadır. Sınıf içi tartışmalar ile teknik ve model uygulamaları, öğretim politikasının temel unsurlarını oluşturmaktadır. Teorik tartışmaların ardından, yöntem ve teknikler ders kapsamında pratik çalışmalarla uygulanacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev10%30
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor