Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bölge Planlama ve Kalkınmanın Planları | CRP 329 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 2,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bölge planlama hakkında genel bilgi sahibi olunması |
2. Bölge planlama, bölgesel kalkınma ve bölgesel politika alanındaki temel terim ve kavramların anlaşılması |
3. Bölge planlama ve bölgesel kalkınma alanındaki güncel yaklaşımlarla ilgili bilgi sahibi olunması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste farklı mekansal organizasyon ve bölge tanımları, bölgecilik ve yeni bölgecilik, bölge planlama ve bölgesel kalkınma plan ve stratejileri, bölgeler arası eşitsizlik ve kalkınma problemleri, güncel bölge planlama yaklaşımları ve bölge politikaları incelenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Bölge planlama nedir? |
3 | Kalkınma kavramı |
4 | Bölgesel kalkınma kuramları |
5 | Bölgesel kalkınma kuramları |
6 | Bölgesel kalkınma politikası |
7 | Bölgesel kalkınma araçları |
8 | Bölge planlama ve kalkınmadaki güncel kavramlar |
9 | Yenilikçilik ve yenilikçilik politikası |
10 | Sanayi kümeleri ve ağlar |
11 | Avrupadaki bölge planlama pratikleri |
12 | Türkiye'deki bölge planlama pratikleri |
13 | Türkiyedeki bölge planlama tratikleri |
14 | Değerlendirme ve sonuç |
|
Kaynaklar: |
Higgins, B. and Savoie, D. (1995). Regional development theories and their applications.Transaction Publishers.
Pike, A. (2006). Local and Regional Development. Routledge.
Glasson, J. and Marshall, T. (2007).Regional planning. Routledge.
Tekeli, İ. (2008). Türkiye'de Bölgesel Eşitsizlik ve Bölge Planlama Yazıları. Tarih Vakfı Yurt Yayınları. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrenme politikası kuramsal yaklaşımların sınıfta anlatılması ve konuların öğrencilerle birlikte yorumlanarak sınıf içi tartışılmasına dayalıdır. Sınıfta gerçekleştirilen tartışmalar öğrenme yönteminin önemli bir parçasıdır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %60 |
Final sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |