PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bölge Planlama ve Kalkınmanın PlanlarıCRP 329313 + 032,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bölge planlama hakkında genel bilgi sahibi olunması
2. Bölge planlama, bölgesel kalkınma ve bölgesel politika alanındaki temel terim ve kavramların anlaşılması
3. Bölge planlama ve bölgesel kalkınma alanındaki güncel yaklaşımlarla ilgili bilgi sahibi olunması
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste farklı mekansal organizasyon ve bölge tanımları, bölgecilik ve yeni bölgecilik, bölge planlama ve bölgesel kalkınma plan ve stratejileri, bölgeler arası eşitsizlik ve kalkınma problemleri, güncel bölge planlama yaklaşımları ve bölge politikaları incelenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Bölge planlama nedir?
3Kalkınma kavramı
4Bölgesel kalkınma kuramları
5Bölgesel kalkınma kuramları
6Bölgesel kalkınma politikası
7Bölgesel kalkınma araçları
8Bölge planlama ve kalkınmadaki güncel kavramlar
9Yenilikçilik ve yenilikçilik politikası
10Sanayi kümeleri ve ağlar
11Avrupadaki bölge planlama pratikleri
12Türkiye'deki bölge planlama pratikleri
13Türkiyedeki bölge planlama tratikleri
14Değerlendirme ve sonuç
 
Kaynaklar:
Higgins, B. and Savoie, D. (1995). Regional development theories and their applications.Transaction Publishers. Pike, A. (2006). Local and Regional Development. Routledge. Glasson, J. and Marshall, T. (2007).Regional planning. Routledge. Tekeli, İ. (2008). Türkiye'de Bölgesel Eşitsizlik ve Bölge Planlama Yazıları. Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrenme politikası kuramsal yaklaşımların sınıfta anlatılması ve konuların öğrencilerle birlikte yorumlanarak sınıf içi tartışılmasına dayalıdır. Sınıfta gerçekleştirilen tartışmalar öğrenme yönteminin önemli bir parçasıdır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%60
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor