PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Temel Tasarım StüdyosuCRP 101114 + 4610,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kentsel çevreyi bir sistem olarak algılama ve soyut düşünme yöntemlerini geliştirmek
2. Coğrafi düzen ve birim elemanlar oluşturmak üzere tasarım becerileri geliştirmek.
3. Tasarımda mekansal hiyerarşi oluşturma becerileri geliştirme
4. İki boyutlu ve üç boyutlu düşünme ve temsil etme yeteneklerini geliştirme.
5. Özgünlüğü ve yaratıcılığı ortaya koymak üzere bireysel çalışma yeteneğini geliştirme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders tasarımın temel elemanları, kavramları ve prensiplerine giriş niteliğindedir .Tasarımın temel kavram ve ilkelerinin tanıtılması; Tasarım sorunlarının çözümünde kullanılan düşünce yollarının ve el becerilerinin geliştirilmesi için özel alıştırmaların verilmesi; görsel değerlerin geliştirilerek farklı araçlarla 2 ve 3 boyutlu kompozisyonlar oluşturma yöntemlerinin deneyimlenmesi konularını içerir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, referans çerçevesi ve soyutlama
2Gestalt Form yasalarına giriş. Şekil-Zemin / Dolu – Boş ilişkileri.
3Geometrik hiyerarşi- Çeşitlilik – Karmaşıklık- Biraradalık
4Geometrik düzen: Benzer ve farklı türler arasında mesafe ve denge ilişkisi
5Mesafe ve Denge ilişkisi
6Birim elemanlar kullanarak simetrik denge ve dengesizlik: Asimetrik denge ve dengesizlik oluşturma
7Birim elemanın üç boyutlu temsili
8Üç boyutlu denge ve düzen
9İlk Jüri: Yaşam alanı (Habitus): Coğrafi elemanlar ve topoğrafyaya giriş
10Yaşam alanı (Habitus): Coğrafi elemanlar ve topoğrafyaya giriş
11İkinci Jüri: Yaşam alanı (Habitus)
12Çevreyi şekillendirirken Gestalt kurallarını uygulama
13Ortak ve özel mekanların farklılaşması
14İnsan etkinliklerine göre mekan hiyerarşisi ve organizasyonu
15
 
Kaynaklar:
Lauer, D.A., Pentak, S. (2012). Design Basics, Eight Edition, Wadsworth, Cengage Learning. Behrens, R.R. (1998). Art, Design and Gestalt Theory, Leonardo, (31:4), 299-303.
 
Diğer Kaynaklar:
Alexander, C. (1971). A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction, London: The Architectural Press. Lang, J. (1987). Creating Architectural Theory: The Role of the Behavioral Sciences in Environmental Design. New York: Van Nostrand Reinhold. Lynch, K. (1960). The Image of the City. London, England: The M.I.T. Press. Lynch, K. (1989). Site Planning. The U.S.: Maple-Vail. Marcus, C.C. & Francis, C. (1998). People Places. New York, NY: John Wiley & Sons.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Stüdyo ortamı içinde teorik anlatım, görselleştirme ve uygulama yöntemlerini içerir. Öğrencilerin öğretim elemanlarından kritik alarak projelerini geliştirmeleri, deneye-yanıla ilerleme sağlamaları ve birbirinden öğrenmeleri esastır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje8%90
Ödev4%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor