Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilişsel Tasarım Sürecini Anlamak | INAR 295 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarım Bilgisini keşfetmek |
2. Düşünme, öğrenme, tasarlama yöntemlerini anlamak |
3. Kişisel tasarım sürecini keşfetmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
"Bilişsel Tasarım Sürecini Anlamak" dersi, bilişsel bilim ve iç mimarinin kesişimini inceleyerek, bilişsel süreçlerin yapılı çevrelerdeki mekansal algıyı, kullanıcı davranışını ve çevresel deneyimleri nasıl şekillendirdiğini araştırır. Teorik çalışmalar, tasarım analizleri ve pratik uygulamalar sayesinde öğrenciler mekansal biliş, yön bulma, çevre psikolojisi ve kullanıcı merkezli tasarım ilkelerinin altında yatan bilişsel mekanizmalar hakkında fikir sahibi olacaklardır. Öğrenciler tasarımın bilişsel yönlerini anlayarak sezgisel, erişilebilir ve insan refahına yardımcı olan iç mekanlar yaratmayı öğreneceklerdir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilişse Giriş |
2 | Temel Kavramlar ve Süreçler |
3 | Algı ve Dikkat |
4 | Bellek ve Öğrenme |
5 | Problem Çözme ve Karar verme |
6 | Zihinsel Modeller ve Conseptsel Modeller |
7 | Kullanılabilirlik ve Kullanıcı deneyimi |
8 | Bilişsel Ergonomi ve Tasarımda Insan Faktörü |
9 | Çok Modlu Arayüzler için Bilişsel Tasarım |
10 | Duyusal Tasarım ve Deneyim |
11 | Tasarımda Bilişsel taraflılık |
12 | Duygusal Tasarım ve Cevap |
13 | Çeşitlilik için Tasarlamak |
14 | Teknoloji ve Gelecek Trendler |
|
Kaynaklar: |
Dr. Gökçe ATAKAN, Ders Notları, yayınlanmamış. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Robert L. Solso ,Otto H. MacLin, M. Kimberly MacLin - Cognitive Psychology (8th Edition) - Pearson - 2007
Bryan Lawson - What Designers Know - Elsevier - 2004
Bryan Lawson - How Designers Think - Elsevier - 2005
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim Yöntemleri
1. Anlatım-Sunuş
2. Tartışma-Buluş
Öğretim Teknikleri:
1. Gösterim
2. Altı Şapka Düşünme Tekniği
3. Altı Ayakkabı Uygulama Tekniği |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Test | 4 | %20 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |