PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Modern Sanat ve MimarlıkINAR 265312 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. On dokuzuncu ve yirminci yüzyılda sanatsal ve mimari tarzların gelişimini incelemek
2. Sanatsal ve mimari terminolojiyi tanımlamak
3. 20. yüzyılın sanat eserlerini ve yapılı çevrelerini analiz etmek
4. Sanatsal yaratımı dönemin sosyal ve politik koşullarına göre tanımlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, geç Osmanlı ve Türk sanatı ve mimarisi de dahil olmak üzere, 19. yüzyılın ortalarından 20. yüzyılın ikinci yarısına kadar olan modernleşme döneminde sanat ve mimaride yaşanan belirli üsluplara odaklanır. Yapılı çevre, iç mekanlar, tekstil, sanat eserleri, resim, heykel, süslemeler ve mobilyalar üzerinde modern sanat akımları incelenir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Önceki yarıyılın tekrarı
219.yy. 2. yarısında sanat: Realizm, Empresyonizm ( İzlenimcilik), Post-empresyonizm (Art-izlenimcilik)
319. yüzyılın ikinci yarısında ve 20. yüzyılın başlarında sanat: Post Empresyonizm, Erken Ekspresyonizm
420. yüzyılın başlarında sanat: Modern Sanat, Fovizm, Kübizm
520. yüzyılda sanat: Fütürizm, Yapılandırmacılık, Hassasiyetçilik
620. yüzyılda sanat: Alman Dışavurumculuğu, Neo-Plastikçilik (De Stijl), Sürrealizm
7Ara Sınav 1
819. yüzyılın ikinci yarısında mimari: Eklektizm, Canlanmacılık, Dökme Demir Çağı, Sanayi Çağı, Chicago Okulu
920. yüzyılda mimari: Sanat ve Zanaat, Art Nouveau, Art Deco
1019. yüzyılın ikinci yarısında ve 20. yüzyılın başlarında mimari: Prairie Okulu, Frank Lloyd Wright
1120. yüzyılın ilk yarısında mimari: Uluslararası Stil 1 (Deutscher Werkbund, Bauhaus)
1220. yüzyılın ilk yarısında mimari: Uluslararası Stil 2 (Le Corbusier ve Rasyonalizm)
1320. yüzyılın ikinci yarısında mimari: Yüzyıl Ortası Modernizmi
14Ara sınav 2
 
Kaynaklar:
Arnason, H. H., & Mansfield, E. C. (2012). History of modern art. Pearson Education. Colquhoun, A. (2002). Modern architecture. OUP Oxford. Frampton, K., & Futagawa, Y. (1983). Modern architecture. Rizzoli. Frampton, K. (2020). Modern architecture: a critical history (world of art). Thames & Hudson. Gombrich, E. H., & Gombrich, E. H. (1995). The Story of Art (Vol. 12, pp. 155-159). London: Phaidon. Heynen, H. (2000). Architecture and modernity: a critique. MIT Press. Hopkins, D. (2000). After modern art 1945-2000. Oxford University Press. Lynton, N., & Chester, W. (1980). The Story of Modern Art. Oxford: Phaidon. Scully, V. J. (2003). Modern architecture and other essays. Princeton University Press.
 
Diğer Kaynaklar:
Ders Notları https://www.wikipedia.org https://www.moma.org http://www.mimarlarodasi.org.tr
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yoğun görsel malzeme kullanımıyla desteklenen derslerden oluşan ders haftada 2 saatten oluşmaktadır. Öğrencilerden bir araştırma yapmaları veya kapsamlı bir araştırmayı kapsayacak şekilde ev sınavlarına girmeleri beklenir. Ayrıca öğrencilerden tartışmalar yoluyla da mimari eleştiri becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir. Görsel medya dersin bel kemiği olduğundan, katılım önemlidir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%50
Sözlü Sunum1%20
Final sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor