PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mekan Tasarım Stüdyosu IINAR 201214 + 469,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarım tekniklerinin karakteristik özelliklerini geliştirmek ve sunabilmek
2. Tüm dünyadaki tasarım trendlerini ve stillerini tanımak
3. Tasarım becerilerini geliştirmek
4. Tasarım fikirlerini uygun medyayla sunabilmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerINAR 102 (Önkoşul)
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, temel tasarım eğitiminin tasarım bilgisine dayanan iç mekan çalışmalarına giriş niteliğindedir. Bu derste, konut veya küçük bir dükkan gibi nispeten çok kapsamlı ve karmaşık olmayan işlevlere sahip projeler verilmekte ve bunlar, mimari program, kullanıcı gereksinimleri ve fonksiyonel analizler gibi temel bilgiler doğrultusunda incelenmektedir. Bunun yanı sıra, doku, renk, malzeme, tekstil, mobilya vb. gibi iç mekan tasarım elemanları ile, teknik bilgiler ve iç mekan literatürü üzerinde araştırmalar yapılmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dönem Projesinin Verilmesi ve Araştırma
2Konsept Hakkında Ders - Araştırma Üzerine Stüdyo Kritikleri
3Balon Diyagramı ve Mimari Program Hakkında Ders Anlatımı
4Yerleşim Planı Hakkında Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
5Stüdyo Kritikleri
6Stüdyo Kritikleri
7ARA JÜRİ I
81/50 Çizim Teknikleri Üzerine Ders Anlatımı
9Stüdyo Kritikleri
10Stüdyo Kritikleri
11Islak Hacimler Üzerine Ders Anlatımı
12ARA JÜRİ II
13Perspective Çizimi Üzerine Ders Anlatımı
14Stüdyo Kritikleri
 
Kaynaklar:
INAR 201 Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış)
 
Diğer Kaynaklar:
Architectural Graphics, F. D. K. Ching, John Wiley and Sons, 1996 Bodyspace, Stephen Pheasant, Taylor and Francis, 2001
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta 4 saat, teorik tartışmalardan (kavramsal yaklaşım, işlevsel ilişkiler ve mimari programlama) ya da öğrencilerin çalışmalarının eleştirel değerlendirmelerinden oluşmaktadır. Ayrıca, her hafta 4 saat, öğrencilerin tasarım projeleri üzerindeki çalışmalardan (tehriş, ergonomi, sirkülasyon, ıslak hacim gibi konularda uygun çizim teknikleri çalışmalarından) oluşmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%30
Ara sınav1%10
Proje1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor