Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Yanma | ME 652 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarım ve operasyonel faktörlerin içten yanmalı motorların performansı, verimliliği, yakıt tüketimi ve çevresel etkileri üzerindeki etkisini analiz etme |
2. Akışkanlar dinamiği, termodinamik, yanma ve ısı transferi ilkelerini kullanarak motor performansı ve emisyonlarını değerlendirme |
3. Farklı içten yanmalı motor türlerinin, buji ateşlemeli, dizel, katmanlı karışım ve karışık döngü motorları da dahil olmak üzere, tasarım özelliklerini ve çalışma karakteristiklerini karşılaştır ve ayırt etme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, enerji dönüşümü, motor sistemleri, çevre kirliliği ve yangın güvenliği gibi alanlarla ilişkili çok çeşitli konuları kapsayan bir yanma (combustion) genel bakışı sunar. Ders, sınıf içi teorik anlatımların yanı sıra laboratuvar gösterimlerini de içermektedir. Odak noktası, yanma sistemlerindeki temel süreçlerdir ve teknolojik problemlere yönelik çözüm becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Laboratuvar oturumları, gerçek yanma sistemleri üzerinde uygulamalı deneyim kazandırır. Ayrıca, ders kapsamında termodinamik ve kimyasal kinetik hesaplamaları için bilgisayar programları kullanılarak öğrencilere analiz desteği sağlanır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka araçları kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Yanmanın doğası. Yakıtlar |
2 | Yanmanın Termodinamiği |
3 | Yanmanın Termodinamiği |
4 | Kimyasal Kinetik |
5 | Korunum Yasaları |
6 | Ateşleme |
7 | Ön Karışımlı Yanma |
8 | Ön Karışık Olmayan Yanma |
9 | Katı Yakıt Yanması |
10 | Damla ve Sprey Yanması |
11 | Yanmanın Çevresel Boyutları |
12 | Ön Karışımlı Şarj Motorları |
13 | Dizel Motorları |
14 | Gaz Türbinleri |
|
Kaynaklar: |
Heywood, J. B Internal Combustion Engine Fundamentals McGraw Hill Publishing 1990 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Sharma, S. P Fuels and Combustion Tata McGraw Hill Publishing Co 1987 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Three hour lecture per week and homework |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Proje | 4 | %15 |
Proje | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 2 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 3 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 3 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 4 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 1 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 1 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 3 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 2 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 1 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |