PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İleri TitreşimlerME 6513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. çok serbestlik dereceli titreşim sistemlerini modelleyebilir
2. sönümlü çok serbestlik dereceli sistemlerin serbest titreşimlerinin analizini yapabilir
3. sönümlü çok serbestlik dereceli sistemlerin harmonik tahrikli titreşimlerinin analizini yapabilir
4. çubuk, kiriş ve şaft titreşimlerinin analizini yapabilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Çok serbestlik dereceli titreşim sistemlerinin modellemesi. Etki katsayıları. Çok serbestlik dereceli sönümlü sistemlerin serbest ve harmonik olarak zorlanmış titreşimleri. Orantılı ve orantısız sönümlü sistemler. Sürekli sistemler. Çubukların eksenel, kirişlerin enine ve şaftların burulma titreşimleri.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tek serbestlik dereceli titreşim sistemlerinin gözden geçirilmesi
2Çok serbestlik dereceli titreşim sistemlerinin modellemesi
3Çok serbestlik dereceli titreşim sistemlerinin modellemesi
4Mod vektörleri, ekspansion teoremi
5Sönümsüz serbest titreşimler, kısıtlanmamış sistemler
6Orantılı sönümlü sistemlerin serbest titreşimleri
7Orantısız sönümlü sistemlerin serbest titreşimleri
8Ara sınav
9Orantılı sönümlü sistemlerin harmonik olarak zorlanmış titreşimleri
10Orantısız sönümlü sistemlerin harmonik olarak zorlanmış titreşimleri
11Sürekli sistemler: Çubukların eksenel titreşimleri
12Sürekli sistemler: Kirişlerin enine titreşimleri
13Sürekli sistemler: Şaftların burulma titreşimleri
14Sürekli sistemlerin harmonik olarak zorlanmış titreşimleri
 
Kaynaklar:
Ders notları
 
Diğer Kaynaklar:
Kelly, S.G., Advanced Vibration Analysis, Taylor and Francis, 2007 Meirovitch, L., Elements of Vibration Analysis, 2nd Edition. 1986
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada üç saat ders ve ödevler.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Final Sınavı1%45
Ödev4%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi.3
2Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir.2
3Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık.2
4Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği.0
5Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği.0
6Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği.0
7Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma.0
8Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği.0
9Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği.0
10Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği.0