Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Alışılmamış Talaşlı İmalat İşlemleri | ME 648 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mekanik enerjiye dayalı alışılmadık imalat yöntemlerinin anlaşılması |
2. Elektrokimyasal enerjiye dayalı alışılmadık imalat yöntemlerinin anlaşılması |
3. Kimyasal enerjiye dayalı alışılmadık imalat yöntemlerinin anlaşılması |
4. Isıl enerjiye dayalı alışılmadık imalat yöntemlerinin anlaşılması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Nontraditional üretim süreçlerinin kısa bir genel bakışı ve değerlendirilmesi ile geleneksel üretim süreçleri ile karşılaştırılması. Malzeme kaldırmada kullanılan enerjiye göre nontraditional işleme süreçlerinin sınıflandırılması ve süreç ilkeleri, ekipman, işleme parametreleri, süreç kabiliyetleri ve uygulamalarına genel bir bakış. Mekanik enerji: Ultrasonik işleme; aşındırıcı jet işleme, su jeti işleme. Elektro-kimyasal enerji: Elektro-kimyasal işleme, elektro-kimyasal taşlama, elektro-kimyasal honlama. Kimyasal enerji: Kimyasal işleme. Termal enerji: Elektrik deşarj işleme (EDM), tel EDM, lazer ışını işleme, plazma işleme. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Mekanik Enerji Teknikleri; ultrasonik işleme |
3 | Mekanik Enerji Teknikleri; AJM, WJM ve AWJM |
4 | Elektrokimyasal teknikler; elektrokimyasal işleme ve taşlama |
5 | Elektrokimyasal teknikler; elektrokimyasal işleme ve taşlama |
6 | Isıl teknikler; EDM ve WEDM |
7 | Isıl teknikler; EBM |
8 | Isıl teknikler; plazma kesim |
9 | Isıl teknikler; LBM |
10 | Kimyasal teknikler; kimyasal işleme |
11 | NTM Uygulamaları |
12 | Proje sunumları |
|
Kaynaklar: |
There is no textbook available for the course. Instead, students are encouraged to read reference books. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Jain, V. K. (2007). Advanced machining processes (1st ed.). Allied Publishers Pvt. Ltd.
El-Hofy, H. (2005). Advanced machining processes: Nontraditional and hybrid machining processes (1st ed.). McGraw-Hill Education. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, her hafta üç saat olarak tasarlanmıştır ve tekrar oturumu yoktur. Ders için mevcut bir ders kitabı bulunmamaktadır. Bunun yerine, öğrencilerin referans kitaplarını okumaları teşvik edilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 0 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 0 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 0 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |