PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Esnek Uzuvlu Sistem DinamiğiME 6293 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. bir katı cismin düzlemsel ve uzaysal dinamik denklemlarini çıkarabilir.
2. katı cisimlerden oluşan düzlemsel ve/veya uzaysal sistemleri modelleyebilir.
3. mod şekillerini kullanarak bir esnek cismin düzlemsel ve uzaysal dinamik denklemlerini çıkarabilir.
4. esnek cisimlerden oluşan bir mekanik sistemin düzlemsel ve/veya uzaysal hareketlerini modelleyerek çözebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Esnek uzuvlar içeren düzlemsel ve uzaysal (üç boyutlu) mekanizma ve robot sistemleri. Rijit hareket ve deformasyon değişkenlerini kullanarak kinematik analiz. Kane denklemleri. Mod şekillerini kullanarak modelleme. Rijit hareket ve mod değişkenleri arasındaki etkileşimler. Esnek cisimlerin atalet özellikleri. Esnek uzuvlu mekanik sistemlerin düzlemsel ve uzaysal dinamik modellemesi ve çözümü.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dinamik analiz için enerji yöntemleri
2Dinamik analiz için enerji yöntemleri
3Koordinat transformasyonları
4Bir katı cismin düzlemsel hareket denklemleri
5Bir katı cismin uzaysal hareket denklemlari
6Katı uzuvlu mekanik sistemlerin dinamiği
7Esnek cisimlerin deformasyon modellemesi
8Eksenel, bükülme ve burulma mod şekilleri
9Bir esnek cismin düzlemsel hareket denklemleri
10Bir esnek cismin uzaysal hareket denklemleri
11Rijit-esnek hareket iletişimleri
12Esnek uzuvlu mekanik sistemlerin dinamiği
13Örnek mekanik sistemler
14Dinamik denklemlerin çözümü
 
Kaynaklar:
Ders notları
 
Diğer Kaynaklar:
Dynamics of Multibody Systems, Shabana, Ahmed, A., Second Edition, Cambridge University Press, 1998.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada üç saat ders ve ödevler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Final Sınavı1%45
Ödev4%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi.2
2Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir.2
3Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık.2
4Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği.0
5Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği.0
6Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği.0
7Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma.0
8Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği.0
9Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği.0
10Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği.0