PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Viskoz AkışME 6163 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Akışkanların ve akışların temel özellikleri ile akışkan akışlarıyla ilgili temel yasa ve prensipler hakkında bilgi.
2. Viskoz akışlar için temel denklemleri diferansiyel biçimde türetebilme yetisi.
3. Basit viskoz akış problemleri için temel denklemleri çözme ve sonuçları yorumlama yeteneği.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Giriş, akışkan özellikleri; Temel denklemler: süreklilik, momentum ve enerji denklemleri; Euler denklemi. Tam çözümler: Stokes problemleri, Couette akışı, Poiseuille ve Sürünme (Creeping) akışları, viskoz durma (stagnation) akışları. Sınır tabaka teorisi; akış ayrılması, tam çözüm, integral yöntemler; Von Karman momentum integral denklemi ve Thwaites yöntemi. Türbülanslı akış: Reynolds ortalaması, türbülanslı akışlar için temel denklemler. Sayısal yöntemlere giriş.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanımlar, viskoz akış, viskoz olmayan akış.
2Kütlenin korunumu, Newton'un ikinci kanunu ve thermodinamiğin birinci kanunu.
3Bünye denklemleri, lamine akışlar için temel denklemler ve sınır şartları.
4Analitik Çözümlemeler: Poiseuille ve Couette Akışı
5Creeping akışı
6Benzerlik teoremi ve viskoz durma akışları.
7Sınır tabakası teoremi: Akış ayrılması, sınır tabaka denklemlerinin türetilmesi.
8Düz levha üzerinde sısnır tabaka akışın analitik (Blasius) çözümü.
9Sınır tabaka akışlar için integral method: Von Karman integral equation and Thwaite Metodu
10İntegral metodun laminar sınır tabaka akışlara uygulanması.
11İntegral metodun türbülanaslı sınır tabaka akışlara uygulanması.
12Türbülanslı akış: Türbülanslı akışlara için Reynolds ortalama temel denklemler.
13Temel türbülans modelleri.
14Hesaplamalı akışkanlar dinamiğine giriş.
 
Kaynaklar:
White, F. Viscous Fluid Flow. McGraw-Hill, 1991. ISBN:0-07-069712-4.
 
Diğer Kaynaklar:
Batchelor, G. K. An Introduction to Fluid Dynamics. Cambridge University Press, 2000. ISBN:0-521-66396-2. Cebeci, T., and P. Bradshaw. Momentum Transfer in Boundary Layers. McGraw-Hill, 1977. ISBN:0-07-010300-3.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat ders verme ödev uygulamaları.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%35
Final Sınavı1%40
Test/Quiz/Kısa Sınav4%15
Dönem Ödevi (Araştırma)1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi.3
2Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir.2
3Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık.2
4Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği.0
5Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği.0
6Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği.0
7Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma.0
8Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği.0
9Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği.0
10Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği.0