PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İleri İletimle Isı TransferiME 6113 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İletim ile ısı transferinin fiziksel prensiplerini anlamak
2. Mühendislikte karşılaşılan iletim ile ısı transferi problemlerinin matematiksel formülasyonu, çözüm ve analizi ile ilgili yetenekleri kazanmak
3. Alanında bağımsız çalışma yapmak ve ileri teknik literatürü anlamak için gerekli becerileri geliştirmek
4. Mühendislikte karşılaşılan iletim ile ilgili ısı transferi problemlerinin çözümü için etkili öneriler sunmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Temel ilke ve denklemler. Temel denklemlerinin türetilmesi. İntegral yöntemi. Laminer iç ve dış akışlarda zorlanmış konveksiyon. Türbülanslı akışlarda zorlanmış konveksiyon; Türbülans modelleri: cebirsel modeller, bir ve iki denklem modelleri, ısı transferini hesaplanması. Hem iç hem de dış akışlar için deneysel korelasyonlar. Doğal konveksiyonda ısı transferi. Mikro kanallarda taşınım ile ısı transferi. Taşınım ile Isı transferined nano akışkanlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste üretken yapay zeka araçları kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Isı Transferine Giriş ve Formülasyon Methodları
2Isı Transferine Giriş ve Formulasyon Methodları
3İletim ile Isı Transferi Denklemleri ve Sınır Koşulları
4İletim ile Isı Transferi Denklemleri ve Sınır Koşulları
5Bir Boyutlu Sürekli Isı Transferi Problemleri
6Sürekli Isı Transferi Problemleri, Değişkenlerin Ayırımı
7Sürekli Isı Transferi Problemleri, Değişkenlerin Ayırımı
8Zamana Bağımlı Isı Transferi Problemleri, Değişkenlerin Ayırımı
9Sürekli Periyodik Isı Transferi Problemleri, Değişkenlerin Ayırımı
10Zamana Bağımlı Isı Transferi Problemleri, Laplace Dönüşümü
11Integral Dönüşüm Methodu
12Integral Dönüşüm Methodu
13Analitik Metodlar
14Sayısal Metodlar
 
Kaynaklar:
Text Book: Heat Conduction, Y.Yener and S.Kakac,5th edition, Taylor and Francis, 2018.
 
Diğer Kaynaklar:
Conduction Heat Transfer, Vedat S. Arpaci, Addison Wesley,1966.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin formatı; sınıf içi yüz yüze ders anlatımları, okuma ve araştırma ödevleri, bilgisayar laboratuvar ödevleri ve öğrenci sunumlarından. Öğrenciler, Matlab, Maple veya Fortran programlama dillerinden birini iyi bilmeli. Haftalık ödevlerin, derste anlatılan konuların anlaşılmasını desteklemesi, güçlendirmesi ve genişletmesi beklenmektedir
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev8%30
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi.2
2Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir.3
3Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık.3
4Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği.1
5Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği.0
6Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği.1
7Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma.0
8Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği.2
9Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği.1
10Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği.0