PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Eğlence Endüstrisinde Halkla İlişkilerHİR 4133 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Eğlence endüstrisi ve ilişkili kavramlarına ilişkin bilgi sahibi olur.
2. Eğlence endüstrisi teorileri ve uygulamaları ile ilişkiyi kurabilir.
3. Eğlence endüstrisi uygulama alanlarına yönelik halkla ilişkiler uygulamalarını analiz edebilir.
4. Eğlence endüstrisi ve halkla ilişkiler alanlarına yönelik etik kodları bilir ve değerlendirebilir.
5. Eğlence endüstrisinde halkla ilişkiler ekseninde kurum/kişi ve ajans iş birliğini bilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Eğlence endüstrisinde halkla ilişkiler dersin ana bileşenleri eğlence, eğlence endüstrisi ve halkla ilişkiler uygulamaları şeklinde belirtilebilir. Söz konusu ders, eğlence, boş zaman, kavramları ile eğlencenin endüstrileşme sürecini içermektedir. Eğlence endüstrisinde planlanan ve uygulanan halkla ilişkiler faaliyetlerine odaklanmaktadır. Bu süreçte medya ilişkileri, etkin basın bülteni hazırlanması gibi içerikleri kapsamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş/tanışma-Eğlence Kavramı ve Kapsamı (boş zaman & serbest zaman)
2Eğlence Endüstrisi & Gelişim Süreci & Tarihçesi Eğlence Endüstrisi ve İlişkili Olduğu Alanlar (süreklilik, iletişim araçları, mekan & ortam) Eğlence Endüstrisi & Halkla İlişkiler & kültür -tüketim endüstrisi – Kuramsal boyut
3Eğlence & Etkinlik, Halkla ilişkilerle ilişkisi, Etkinlik yönetimi ve uygulama alanları
4Eğlence Endüstrisi & Medya İlişkisi – (Duyurum & tanıtım-Publicity – Reklam) (geleneksel & yeni medya) -raporlar
5Eğlence Endüstrisi & Yaratıcılık & Kültür Endüstrisi (reklam & promosyon & tanıtım, sanat, moda, oyun, film…)
6Eğlence endüstrisi (sektörler &uygulama örnekleri) – Dijital İçerik üretimi – Etkileşim – Basın Bülteni – Genel Tekrar
7Vize
8Eğlence Endüstrisi ve Halkla İlişkiler (hedef kitle, mesaj stratejileri, kanaat önderleri & sanatçılar, celebrity, Influencers) – Ünlü kullanımı/Celebrity PR
9Eğlence Endüstrisi ve Halkla İlişkiler Planlamaları– Örnek olaylar (film, müzik, sanatsal etkinlikler) Geleneksel ve Yeni Medya Araç ve Ortamları
10Eğlence Endüstrisi ve Halkla İlişkiler Planlamaları– Örnek olaylar (reklam, spor, kültürel etkinlikler) Geleneksel ve Yeni Medya Araç ve Ortamları
11Eğlence Endüstrisinde (Halkla İlişkiler) Ajanslar – iş birlikleri Eğlence Endüstrisi ve Artırılmış Gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamaları– Örnek olaylar (film, oyun, reklam, spor, kültürel etkinlikler) - Sosyal Medya Uygulama Pratikleri (hedef kitle, etkileşim yaratma/yönetme, mesaj stratejileri).
12Ödev/Proje sunumları
13Ödev/Proje sunumları
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Argan, M. (2006). Eğlence Pazarlaması. Detay Yayıncılık. TRT Akademi Dergisi (2016). Eğlence Endüstrisi. Cilt:1 Sayı 1.
 
Diğer Kaynaklar:
Davies, W. (çev. Çavdar, M) (2018). Mutluluk Endüstrisi. İstanbul: Sel Yayıncılık Kayıhan, B. (2020). (Ed.) Dijital Çağda Kitle Kültürü, Eğlence ve Sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, ödev sunumları, vize ve final sınavları.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor