Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Eğlence Endüstrisinde Halkla İlişkiler | HİR 413 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Eğlence endüstrisi ve ilişkili kavramlarına ilişkin bilgi sahibi olur. |
2. Eğlence endüstrisi teorileri ve uygulamaları ile ilişkiyi kurabilir. |
3. Eğlence endüstrisi uygulama alanlarına yönelik halkla ilişkiler uygulamalarını analiz edebilir. |
4. Eğlence endüstrisi ve halkla ilişkiler alanlarına yönelik etik kodları bilir ve değerlendirebilir. |
5. Eğlence endüstrisinde halkla ilişkiler ekseninde kurum/kişi ve ajans iş birliğini bilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Eğlence endüstrisinde halkla ilişkiler dersin ana bileşenleri eğlence, eğlence endüstrisi ve halkla ilişkiler uygulamaları şeklinde belirtilebilir. Söz konusu ders, eğlence, boş zaman, kavramları ile eğlencenin endüstrileşme sürecini içermektedir. Eğlence endüstrisinde planlanan ve uygulanan halkla ilişkiler faaliyetlerine odaklanmaktadır. Bu süreçte medya ilişkileri, etkin basın bülteni hazırlanması gibi içerikleri kapsamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş/tanışma-Eğlence Kavramı ve Kapsamı (boş zaman & serbest zaman) |
2 | Eğlence Endüstrisi & Gelişim Süreci & Tarihçesi Eğlence Endüstrisi ve İlişkili Olduğu Alanlar (süreklilik, iletişim araçları, mekan & ortam) Eğlence Endüstrisi & Halkla İlişkiler & kültür -tüketim endüstrisi – Kuramsal boyut |
3 | Eğlence & Etkinlik, Halkla ilişkilerle ilişkisi, Etkinlik yönetimi ve uygulama alanları |
4 | Eğlence Endüstrisi & Medya İlişkisi – (Duyurum & tanıtım-Publicity – Reklam) (geleneksel & yeni medya) -raporlar |
5 | Eğlence Endüstrisi & Yaratıcılık & Kültür Endüstrisi (reklam & promosyon & tanıtım, sanat, moda, oyun, film…) |
6 | Eğlence endüstrisi (sektörler &uygulama örnekleri) – Dijital İçerik üretimi – Etkileşim – Basın Bülteni – Genel Tekrar |
7 | Vize |
8 | Eğlence Endüstrisi ve Halkla İlişkiler (hedef kitle, mesaj stratejileri, kanaat önderleri & sanatçılar, celebrity, Influencers) – Ünlü kullanımı/Celebrity PR |
9 | Eğlence Endüstrisi ve Halkla İlişkiler Planlamaları– Örnek olaylar (film, müzik, sanatsal etkinlikler) Geleneksel ve Yeni Medya Araç ve Ortamları |
10 | Eğlence Endüstrisi ve Halkla İlişkiler Planlamaları– Örnek olaylar (reklam, spor, kültürel etkinlikler) Geleneksel ve Yeni Medya Araç ve Ortamları |
11 | Eğlence Endüstrisinde (Halkla İlişkiler) Ajanslar – iş birlikleri Eğlence Endüstrisi ve Artırılmış Gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamaları– Örnek olaylar (film, oyun, reklam, spor, kültürel etkinlikler) - Sosyal Medya Uygulama Pratikleri (hedef kitle, etkileşim yaratma/yönetme, mesaj stratejileri). |
12 | Ödev/Proje sunumları |
13 | Ödev/Proje sunumları |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Argan, M. (2006). Eğlence Pazarlaması. Detay Yayıncılık.
TRT Akademi Dergisi (2016). Eğlence Endüstrisi. Cilt:1 Sayı 1.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Davies, W. (çev. Çavdar, M) (2018). Mutluluk Endüstrisi. İstanbul: Sel Yayıncılık
Kayıhan, B. (2020). (Ed.) Dijital Çağda Kitle Kültürü, Eğlence ve Sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, ödev sunumları, vize ve final sınavları. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |