Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sağlık İletişimi | HİR 320 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın pazarlama, tasarım, kamusal ilişkiler, kurumsal iletişim, sağlık iletişimi, kamu diplomasisi, kurumsal sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, kurumsal itibar yönetimi, kriz ve konu/sorun yönetimi, kampanya yönetimi, siyasal ve örgütsel iletişim gibi alanlarla ilişkisini açıklar. |
2. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında yeni mecraları tanır ve kullanır |
3. İletişim ve medya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma ve analiz etme becerisine sahip olur; kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir |
4. Halkla ilişkiler ve reklamcılık çalışmalarında alanın gerektirdiği etkili dil ve kişilerarası iletişim yetkinliğini geliştirir. |
5. Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta toplumsal sorumluluğu sergileyecek mesleki pratikler geliştirir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin içeriği öncelikle sağlık iletişimini tanımlar, sağlık iletişiminin kuramsal alt yapısını açıklar ,sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri değerlendirir, sağlık iletişimine özgü yöntem ve stratejileri sınıflandırır, medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle değerlendirir, sağlık iletişiminde belirgin sorun alanlarıyla ilgili eleştirel bir değerlendirme yapar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sağlık İletişimine Giriş. Sağlık iletişimi nedir? |
2 | Sağlığın Sosyal Belirleyicileri |
3 | Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık iletişiminin özellikleri |
4 | Sağlık iletişimi tarihi ve gelişmeleri |
5 | Sağlık İletişimi Kuramları |
6 | Sağlık İletişimi Modelleri |
7 | Vize |
8 | Sağlık İletişimi Kampanya Süreci |
9 | Risk İletişimi, Medyada Savunuculuk |
10 | Sağlık Okuryazarlığı, Eleştirel Sağlık İletişimi |
11 | Medya ve Sağlık |
12 | Yeni iletişim teknolojileri ile sağlık iletişimi |
13 | Sağlık İletişiminin Kişilerarası İletişim Perspektifi |
14 | Sağlık İletişimi ve Etik |
|
Kaynaklar: |
Sezgin, Deniz, Tıbbileştirilen Yaşam Bireyselleştirilen Sağlık, Ayrıntı, 2011. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Çınarlı, İnci, Sağlık İletişimi ve Medya, Nobel, 2008.
Okay, Ayla, Sağlık İletişimi, MediaCat, 2009. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek olay inceleme. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Ödev | 5 | %40 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |