PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sağlık İletişimiHİR 3203 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın pazarlama, tasarım, kamusal ilişkiler, kurumsal iletişim, sağlık iletişimi, kamu diplomasisi, kurumsal sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, kurumsal itibar yönetimi, kriz ve konu/sorun yönetimi, kampanya yönetimi, siyasal ve örgütsel iletişim gibi alanlarla ilişkisini açıklar.
2. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında yeni mecraları tanır ve kullanır
3. İletişim ve medya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma ve analiz etme becerisine sahip olur; kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir
4. Halkla ilişkiler ve reklamcılık çalışmalarında alanın gerektirdiği etkili dil ve kişilerarası iletişim yetkinliğini geliştirir.
5. Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta toplumsal sorumluluğu sergileyecek mesleki pratikler geliştirir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin içeriği öncelikle sağlık iletişimini tanımlar, sağlık iletişiminin kuramsal alt yapısını açıklar ,sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri değerlendirir, sağlık iletişimine özgü yöntem ve stratejileri sınıflandırır, medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle değerlendirir, sağlık iletişiminde belirgin sorun alanlarıyla ilgili eleştirel bir değerlendirme yapar.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Sağlık İletişimine Giriş. Sağlık iletişimi nedir?
2Sağlığın Sosyal Belirleyicileri
3Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık iletişiminin özellikleri
4Sağlık iletişimi tarihi ve gelişmeleri
5Sağlık İletişimi Kuramları
6Sağlık İletişimi Modelleri
7Vize
8Sağlık İletişimi Kampanya Süreci
9Risk İletişimi, Medyada Savunuculuk
10Sağlık Okuryazarlığı, Eleştirel Sağlık İletişimi
11Medya ve Sağlık
12Yeni iletişim teknolojileri ile sağlık iletişimi
13Sağlık İletişiminin Kişilerarası İletişim Perspektifi
14Sağlık İletişimi ve Etik
 
Kaynaklar:
Sezgin, Deniz, Tıbbileştirilen Yaşam Bireyselleştirilen Sağlık, Ayrıntı, 2011.
 
Diğer Kaynaklar:
Çınarlı, İnci, Sağlık İletişimi ve Medya, Nobel, 2008. Okay, Ayla, Sağlık İletişimi, MediaCat, 2009.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek olay inceleme.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%10
Final sınavı1%30
Ödev5%40
Proje1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor