Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sanat İletişimi | HİR 318 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sanat ve iletişim ilişkisi hakkında fikir sahibi olur |
2. Sanat eserlerini bir iletişim aracı olarak değerlendirme yeteneğine sahip olurlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders kapsamında sanatın tarihsel gelişimi, sanatın toplum nezdindeki iletişim gücünü ifade eden sanat iletişimi kavramı incelenmekte ve sanatın dönüştürücü etkisi değerlendirilmektedir. Sanat ve kültür üretimine yönelik kuramsal yaklaşımlar irdelenmekte, sanat pazarlaması (art marketing) alanındaki gelişmelere odaklanılmakta, sanat yönetiminde hedef kitlelere ulaşmak için kullanılan yöntemler, şirketlerin sanat koleksiyonları, sanat ödülleri, bienaller, küratörler, çağdaş sanat yapıtlarından örnekler ve alandaki yeni yönelişler ele alınmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Dersin (Amaç, Kapsam, Gereklilikler, Kaynaklar, Akış) Tanıtımı Sanat Kavramı Sanat Terimleri |
2 | Sanat Pazarlaması Sanatçı ve Eser İncelemesi |
3 | Sanat İletişimi Sanatçı ve Eser İncelemesi Sanat Terimleri |
4 | Şirketlerin Sanat Ödülleri, Sanat Koleksiyonları ve İletişim |
5 | Sanat Yönetimi ve Bienaller |
6 | Sanatın Müzayedeleştirilmesi |
7 | Vize |
8 | Öğrenci Sunumları |
9 | Öğrenci Sunumları |
10 | Öğrenci Sunumları |
11 | Öğrenci Sunumları |
12 | Çağdaş Sanat ve Küratörlük |
13 | Çağdaş Sanatçılar ve Eserlerinin İncelenmesi |
14 | Çağdaş Sanatçılar ve Eserlerinin İncelenmesi |
|
Kaynaklar: |
Stephen Farthing, Sanatın Tüm Öyküsü, Hayalperest,
Adnan Turani, Çağdaş Sanat Felsefesi, Remzi Kitabevi , 2009. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Füsun Aşkar, Sanatsal İletişim Modeli: Sahne (Performans) Sanatları Üzerine Bir İnceleme , Akademik Bakış Dergisi, 2011.
Şeyda Barlas Bozkuş, Kültür ve Sanat İletişimi Çerçevesinde Türkiye’de Sanal Müzelerin Gelişimi, The Journal of Academic Social Science Studies , 2014. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %5 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |