Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kültürlerarası İletişim | HİR 321 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kimlik kavramını tanımlar |
2. Kimlik oluşumu üzerinde fikir sahibi olur |
3. Medya ve kimlik ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrenciler bu derste kültürlerarası iletişim kuramlarını öğrenecek ve iletişim davranışlarında farklılığın söz konusu olduğu durumları anlamak ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş etmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını kavrayacak, bu kuramları bir iletişim kampanyası hazırlayarak uygulamaya dökecektir. Bu derste öğrenilecek kavramlar, işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterliği arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf, grup ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim, stereotip ve önyargı olarak sıralanabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriğinin açıklanması |
2 | Kimlik nedir? |
3 | Kültür, İletişim ve Kimlik Kavramları |
4 | Kültürlerarası İletişimin Temelleri |
5 | Davranışlarda Kültürlerarası Benzerlik ve Farklılıklar |
6 | Grup İçi ve Gruplar Arası İletişim, Öteki Kavramı, Stereotip ve Önyargı |
7 | Vize |
8 | Medya ve kimlik arasındaki ilişki |
9 | Medya ve kimlik arasındaki ilişki |
10 | Medyada etnik kimlik ve cinsiyet ilişkilerinin inşa edilmesi |
11 | Medyada etnik kimlik ve cinsiyet ilişkilerinin inşa edilmesi |
12 | Türkiye'de etnik kimlik ve cinsiyet meseleleri |
13 | Örnek olaylar |
14 | Dönem Değerlendirmesi |
|
Kaynaklar: |
Ernesto Laclau, Evrensellik, Kimlik ve Özgürleşim, Birikim, 2000.i |
|
Diğer Kaynaklar: |
William Connoly, Kimlik ve Farklılık, Ayrıntı, 1995. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Sunum | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |