Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sunum Teknikleri | HİR 317 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Etkili bir sunum hazırlamak için planlama yapma becerisi kazanır. |
2. 2.İyi, etkili ve doğru sınırlandırılmış sunum içeriği hazırlar. |
3. 3.Sunumun başlangıç, gelişim ve kapanışını konuya uygun şekilde tasarlar. |
4. 4.Sunumda ana mesajı belirleme formülü, hazırlık aşamasında gerekli bilgiler, veri görselleştirme konusunda yeterlilik kazanır. |
5. 5. Sunum sırasında beden dilini, jest ve mimiklerini, ses tonunu doğru ve etkili biçimde kullanır. |
6. 6.Sunum biçimine karar vermek için gerekli donanımı kazanır. |
7. 7. Etkili ve ikna edici iletişimin ne olduğu ve nasıl uygulanabileceği konusunda temel kazanımlara sahip olur. |
8. 8. Aktif dinlemenin ve anlatma sanatının iletişimdeki önemini kavrar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Etkili bir sunum içeriği hazırlamak ve sunum gerçekleştirmek için gerekli temel bilgi ve becerileri içerir.
Dersin içeriği, öğrencilerin bir sunum gerçekleştirirken gerek duyacakları bilgi ve donanımları sağlamaya yöneliktir. Derste, etkili iletişim, sözsüz iletişim, ikna, konuşma sanatı hakkında temel bilgiler verilecektir. İyi ve etkili bir sunum içeriği hazırlamanın, sunumu doğru teknik ve materyal kullanarak yapılandırmanın ve etkili sunum gerçekleştirmenin yöntemlerine odaklanılacaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | DERSİN TANITIMI, GİRİŞ. |
2 | İLETİŞİMİN POTANSİYELİ NEDİR? İYİ KONUŞMACI OLMAK VE İYİ BİR SUNUM YAPMAK NE ANLAMA GELİR? |
3 | İLETİŞİM ORTAMI, ETKİLEME, İKNA ve SUNUM KORKUSUNU AŞMAK |
4 | KABUL EDEN, VAR EDEN POZİTİF İLETİŞİM, İKNA, SUNUM KONUSUNU BELİRLEME SÜRECİ |
5 | DEĞERLİ HİSSEDEN/HİSSETTİREN İLETİŞİM, İNSANLARIN İSTEK VE İHTİYAÇLARINA YANIT VEREBİLMEK, SUNUM ÖNCESİ HEDEF KİTLEYİ ANALİZ EDEBİLMEK |
6 | AKTİF DİNLEME, ANLATMA SANATI, SUNUM YERİ ve ZAMANLAMASI |
7 | Vize |
8 | KORKU, DEĞER YA DA SEVGİ TEMELLİ İLETİŞİM, ŞİDDETSİZ İLETİŞİM, SUNUM TÜRLERİ VE SUNUM BİÇİMİNE NASIL KARAR VERİRİZ? |
9 | DEĞERLER İLETİŞİMİ NASIL ETKİLER? İYİ HİKÂYE ANLATMAK, SUNUMUN BAŞLANGICI VE YAPILANDIRILMASI |
10 | İLETİŞİMİN ÖNEMİNİ UNUTMAMAK, İLETİŞİM MODELLERİ I, SUNUMU GELİŞTİRMEK |
11 | İLETİŞİM ve DİL, İLETİŞİM MODELLERİ II, SUNUMU GELİŞTİREN MATERYALLER |
12 | GÖRSEL İLETİŞİM, İLETİŞİM TEORİLERİNE KISA BİR BAKIŞ, LİDERLİK, SUNUMUN KAPANIŞI |
13 | LİDERLİK, KARİZMA ve İKNA, SUNUMDA SESİN ETKİN KULLANIMI, SUNUMDA SORU YANIT |
14 | VERİ GÖRSELLEŞTİRME BECERİSİ, SUNUMU HİKÂYE OLARAK YAPILANDIRABİLMEK, SUNUMDA SÖZSÜZ İLETİŞİM ve BEDEN DİLİ, TOPLANTI YÖNETİMİNE KISA BİR BAKIŞ |
|
Kaynaklar: |
Doğan Cüceloğlu, İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi, 2002.
Prof. Dr. Medemt Gürüz, Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli , Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, 2016.
HBR’S 10 Must Reads, Topluluk Karşısında Konuşma ve Sunum, Optimist, 2022.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Nick Morgan, Duygusal Zeka Etkileme ve İkna, Optimist, 2022.
Mikeal Krogerus, Roman Tschappeler, İletişim Kitabı, The Kitap, 2022. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım. Örnek Projelerin Tartışılması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
Ödev | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |