PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sosyal Medyada İçerik ÜretimiHİR 306323 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sosyal medya kavramını ve özelliklerini öğrenir.
2. Sosyal medyada pazarlama hakkında bilgi sahibi olur.
3. Sosyal medyada pazarlama ölçümlemesini, rakip analizini ve sosyal medyada içeriklere yönelik bildirimlerin takibini öğrenir.
4. Sosyal medyada tüketici davranışları ve tüketici davranışını etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Sosyal medya kavramı ve özellikleri ele alınıp, öğrencilerin etkin sosyal medya içerik yönetimi ve sosyal medya pazarlama uygulamaları gerçekleştirebilmede ihtiyaç duydukları bilgi, sahadaki temel yaklaşımlar aracılığıyla aktarılmakta, sosyal medyada pazarlama ölçümü, rakip analizi ve monitoring konuları incelenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Sosyal Medya Kavramı ve Özellikleri, Sosyal Medya Araçları
2Sosyal Medyada Tüketici Davranışı ve Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler
3Sosyal Medyada Pazarlaması: Temelleri ve Süreci
4Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Twitter ve Facebook Üzerinden Pazarlama
5Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: YouTube Stratejisi Oluşturma
6Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: LinkedIn, Pinterest ve Instagram
7Vize
8Pazarlama 3.0 ve Pazarlama 4.0
9Sosyal Medya Pazarlama Ölçümü
10Sosyal Medya Rakip Analizi ve Sosyal Medya Monitoring
11Influencer Marketing
12Grup projelerinin sunumu
13Grup projelerinin sunumu
14Grup projelerinin sunumu
 
Kaynaklar:
Korhan Mavnacıoğlu, Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
 
Diğer Kaynaklar:
Funda Güleç Yalçın, Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya, Abaküs, 2018. Shiv Singh ve Stephanie Diamo, Sosyal Medya Pazarlaması, Nobel Yaşam, 2019. Erkan Akar, Sosyal Medya Pazarlaması, Seçkin, 2018.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, soru-cevap, örnek uygulamaların tartışılması.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%40
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor