Bilgi Teknolojileri (Yüksek Lisans Tezli) Yüksek Lisans Programı
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Halkla İlişkiler ve Reklamda Sosyal Medya KullanımıHİR 204223 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sosyal medya kavramını öğrenir.
2. Sosyal medyanın reklam ve halkla ilişkiler alanında oluşturduğu yenilikleri değerlendirir
3. Sosyal medyada kriz, CRM, itibar ve kampanya yönetimi süreçlerine dair temel bilgileri öğrenir.
4. Çevrimiçi ortamda halkla ilişkiler faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
5. Çevrimiçi reklam türlerini öğrenir
6. Sosyal medya platformlarında etkili reklam yönetimi ile ilgili bilgi edinir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders kapsamında sosyal medyanın özellikleri, platformları ve reklam ve halkla ilişkiler alanlarında oluşturduğu yenilikler açıklanmaktadır. İnternet ve sosyal medyanın gelişimi sonucunda oluşan halkla ilişkiler 2.0 alanında kampanya, kriz, itibar ve müşteri ilişkileri yönetimi süreçleri, Google Adwords gibi çevrimiçi reklam türleri ve sosyal medyada etkili reklam yönetimi hakkında bilgiler aktarılmaktadır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğinin, uygulama şeklinin açıklanması
2Sosyal Medya Kavramına Genel Bakış (Tanımı, Özellikleri, Temel Biçimleri)
3Halkla İlişkiler 2.0 ve Sosyal Medya
4Sosyal Ağ Web Sitelerinde Reklam ve Halkla İlişkiler
5Sosyal Medyada Kampanya Yönetimi
6Sosyal Medyada Kriz Yönetimi
77.Hafta: Vize
8Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Yönetimi
9Çevrimiçi İtibar Yönetimi
10Sosyal Medyada İçerik Pazarlama
11Reklamcılık ve Sosyal Medya
12Google Reklam Çeşitleri (Google Adwards)
13Sosyal Medya Kanallarında Etkili Reklam Yönetimi
14Sosyal Medyada En Çok Beğenilen ve Paylaşılan Reklamların Örnek Olarak İncelenmesi
 
Kaynaklar:
Deiredre Breakinridge, PR 2.0, FT Press, 2009.
 
Diğer Kaynaklar:
Lon Safko, David, K.Brake, The Social Media Bible, John Wiley & Sons, 2009. Robert Scoble New Rules of Marketing & PR, John Wiley & Sons, 2009.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım. Örnek çalışmaları tartışma.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%30
Proje1%20
Ödev3%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor