PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Siyasal İletişimHİR 205213 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Siyasal iletişimin temel kavramlarını bilir,
2. Siyasal iletişimin kuramsal yaklaşımlarını ve konu ile ilintili teorileri kavrar
3. Siyaset ve iletişim süreçleri arasındaki ilişkiyi ve ilişki kurma yöntemlerini öğrenir
4. Siyasal kampanyaların nasıl gerçekleştirileceğine dair farkındalık kazanır
5. Ulusal ve uluslar arası ölçekte siyasi organizasyonların toplumla kurduğu ikna ve onay elde etme süreçleri hakkında bilgilenir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Siyasal iletişimle ilgi kavramsal çerçeve ve teorik yaklaşımlar ele alınmakta, liderlik ve politik imaj yönetimi, kamuoyu ve medya ilişkisi, siyasal kampanyalarda kullanılan yöntemler, politik pazarlama ve siyasal reklam çalışmaları, propaganda ve lobicilik süreçleri, seçmenlerin oy verme davranışlarını etkileyen faktörler ile iletişim yöntemlerinin etkisi değerlendirilmektedir
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Siyasal iletişimin, fonksiyonlarının, siyasal iletişim sürecinin tanımlanması, geleneksel ve eleştirel akım açısından alanın değerlendirilmesi
2Liderlik, siyasal imaj yönetimi, liderlik teorileri
3Medya, kamuoyu, siyaset ilişkisinin oluşumu ve işleyişi
4Kamu diplomasisi ve algı yönetimi
5Propaganda süreçleri, türleri, araç ve teknikleri ve lobicilik süreçleri
6Siyasal reklam
7 Vize
8Siyasal pazarlama
9Siyasal kampanyaların işlevleri, işleyiş mekanizmaları ve unsurları-1
10Siyasal kampanyaların işlevleri, işleyiş mekanizmaları ve unsurları-2
11Seçmenlerin oy verme davranışını etkileyen faktörler ve oy verme yaklaşımları
12Türkiye’nin siyasal zemini, yapısal özellikleri ve dinamikleri
13Türkiye ve Dünya’dan örneklerle seçim kampanyası ve siyasal iletişim faaliyetleri
14Grup projelerinin sunumu
 
Kaynaklar:
Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, İmge Kitabevi, 2014.
 
Diğer Kaynaklar:
Darren G. Lilleker, Siyasal İletişim Temel Kavramlar, Kaknüs Yayınları, 2013. Ahmet Kalender, Siyasal İletişim Seçme ve İkna Stratejileri, Çizgi Kitapevi Yayınları, 2005.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, uygulamalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Final sınavı1%50
Proje1%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor